«تصویر مصور مظفری» از ۱۰ آذر در تماشاخانه ایرانشهر

به گزارش باکس افیس ایران: وحید نفر قصد دارد از ۱۰ آذر نمایش «تصویر مصور مظفری» را که به بخشی از زندگی مظفرالدین شاه و خارج شدن اوضاع مملکت از دست او می‌پردازد، در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد.

وحید نفر بازیگر و کارگردان تئاتر درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر اظهار داشت: قرار است از ۱۰ آذر تا ۱۰ دی نمایش «تصویر مصور مظفری» نوشته اصغر گروسی را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرم. این نمایش ایرانی بخشی از زندگی مظفرالدین شاه را روایت می‌کند که سینماتوگراف را وارد ایران کرده و دلمشغولی او شده و همین امر باعث می‌شود اوضاع مملکت از دست او خارج و به دست تاجرالملوک و اتابک بیفتد.

وی درباره شیوه اجرایی این اثر نمایشی، توضیح داد: «تصویر مصور مظفری» به شیوه تکنیک‌های روایی اجرا می‌شود و فنون نمایش‌های ایرانی را در دل نمایش گنجانده‌ایم. «تصویر مصور مظفری» اجرایی مدرن‌تر از نمایش‌های آیینی و سنتی است.

نفر با اشاره به اینکه نمایش «تصویر مصور مظفری» دارای ۱۵ بازیگر و ۵ نوازنده موسیقی زنده است، افزود: در این نمایش تلفیقی از بازیگران حرفه‌ای و همچنین بازیگران جوان تئاتر حضور دارند. مجید رحمتی ، سعید ابک ، امیرحسین انصافی ، پانته‌آ مرزبانیان و تعدادی از دانشجویان برگزیده واحد ۴۶ دانشگاه علمی و کاربردی به ایفای نقش می‌پردازند.

این هنرمند تئاتر درباره روند تمرین‌های نمایش در شرایط کرونایی، اظهار کرد: ما در اوج شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سختی کار را به صورت کارگاهی انجام دادیم. در آن زمان تمرین‌ها در پلاتو انجام می‌شد و بعد از اینکه نوبت اجرای نمایش در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر مشخص شد میزانسن‌ها و طراحی صحنه را تغییر دادیم.

وی درباره شرایط تولید اثری نمایشی در حال حاضر و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود تأکید کرد: هزینه‌ها اصلاً باورکردنی نیست. دکوری را که سال ۹۸ با ۱۰ میلیون تومان ساختم در حال حاضر با ۴۰ میلیون تومان هم نمی‌توانم بسازم. شرایط اقتصادی گروه‌ها سخت است و حمایت‌ها ناچیز و آثار نیز با نصف ظرفیت سالن اجرا می‌شوند که جوابگوی نیازهای اقتصادی گروه‌ها نیست. حمایت‌ها با توجه به شرایط کرونایی و اقتصادی بسیار ضعیف است.

نفر در پایان سخنان خود تصریح کرد: شرایط اقتصادی باعث شده تا دکور و صحنه در حال حذف شدن از تئاتر باشد که این امر به تئاتر آسیبی جدی می‌زند. اجرای همزمان چند نمایش در سالن‌های خصوصی نیز به این امر دامن زده و دکور و صحنه تئاترها به چند صندلی و یک میز تقلیل پیدا کرده است؛ گویی تئاتر شبیه اتوبوس‌های بی‌آرتی شده که آثار پشت سر هم اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند