ضرورت برای باز تعریف هنر نمایش و تئاتر در کشور

به گزارش باکس افیس ایران: مهدی مقدم روز سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه این باز تعریف یعنی اینکه موضوع را آنگونه که هست بشناسیم، افزود: هنر نمایش تاثیر بسزایی بر مخاطب دارد و به عنوان یک هنر الهام بخش در مقایسه با سایر هنرها محسوب می‌شود.

وی گفت: تا زمانی که نسبت خود را با این هنر تعریف نکنیم اتفاق خاصی نمی افتد درحالیکه در شرایط فعلی آسوده‌ترین کار بسیاری از افراد، کنشگری انفعال است که باید نسبت به این موضوع در جامعه حساس باشیم.

مقدم افزود: موضوع و جهت گیری هنر باید ناب و اصیل باشد و اگر هنر به درستی پیش برود فطرت انسانها به آن سمت جذب می شود.

مشاور هنری جشنواره “مدرسه تئاتر شبستان” نیز با بیان اینکه در مورد هنر تئاتر سخنانی زیادی گفته شده است، ادامه داد: هنر نمایش کشور باید جدی گرفته شود درحالیکه کمتر به آن توجه شده است.

حسین عالم بخش با تاکید بر اینکه باید از نوآوری ها و خلاقیت های کانون های مساجد در حوزه هنر بهره گرفت، افزود: راه اندازی مدارس تئاتر شبستان و برگزاری کارگاه های کوتاه مدت در مراکز استان ها برای گروه های هدف از جمله اقدامات در این بخش است.

وی با بیان اینکه کارشناسان متعدد و دلسوز دارای سواد هنرهای نمایشی یاریگر کانون های مساجد هستند، خاطر نشان کرد: این هنرمندان نقاط قوت کارهای ارائه شده را به دقت مورد بررسی قرار می دهند.

استاد رشته نمایشنامه نویسی کشوری نیز مشکل کنونی تئاتر را جدایی از مردم عنوان کرد و گفت: اینکه گفته می شود تئاتر در کشور مخاطب ندارد به خاطر جدایی مردم از آن است.

حسین فدایی با بیان اینکه آشتی مردم با تئاتر موضوع مهمی است که باید به آن توجه کرد، افزود: یکی از بزرگترین اهداف تئاتر بچه های مسجد فعال کردن تولیدات هنری در این حوزه است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی یک هنرمند در فضای مسجد رشد کند از جنس مردم است و تولیدات در این بخش نیز می تواند به پیوند بیشتر مردم با تئاتر کمک کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند