اداره کل هنرهای نمایشی: مقابل بدخواهان تئاتر ایستاده‌ایم

به گزارش باکس افیس ایران: اداره کل هنرهای نمایشی در واکنش به انتشار اخبار کذب و افترا همراه با ویدئوی مربوط به نمایشی که سال‌های گذشته و در دوره مدیریت پیشین روی صحنه رفته است، بیانیه‌ای منتشر کرد.

در پی انتشار برخی شایعات در فضای مجازی و نسبت دادن اخبار سراسر کذب و جعلیات و اهانت‌های بی‌اساس به محتوای نمایش «گربه نره و روباه مکار» ضمن تقبیح این رفتار ناجوانمردانه نسبت به اهالی هنر، با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

طی هفته‌های اخیر گروهی سعی کرده‌اند تا با انتشار تصاویر جعلی، دروغ‌پراکنی و محتواهای ریاکارانه به جریحه‌دار کردن اذهان عمومی نسبت به فعالیت‌های صادقانه و بی‌دریغ جامعه هنری کشور و هنرمندان عرصه تئاتر بپردازند و این موضوع را دستمایه رسیدن به اهداف شوم و مطامع شخصی‌شان کنند.

این افراد با شیوه‌های ناجوانمردانه و بی سند و مدرک مشخص در پشت پرده و بدون ذکر نام و نشانی از هویت خود که دلیلی بر روشن بودن ادعاهای آنان باشد، برای زیر سؤال بردن تلاش هنرمندان و فعالان دلسوز عرصه هنرهای نمایشی در حال دروغ‌پردازی و جوسازی علیه نمایش‌ها و نیز اداره کل هنرهای نمایشی هستند و در این راه از انجام هیچ بی‌تقوایی فروگذار نبوده‌اند و برای رسیدن به نیت و هدف شوم و پلیدشان، از غیراخلاقی‌ترین روش‌ها استفاده کرده‌اند.

این افراد نه دلسوز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت مردمی و نه دلسوز هنر و فرهنگ کشور هستند.

آنچه از جعلیات منتشرشده در روزهای اخیر برمی‌آید، گواه این موضوع است که این فرد یا افراد سعی دارند تا با گفته‌های کذب و شایعه‌پراکنی آرامش و تعادل ایجادشده در فضای تئاتر را برهم بزنند و با مشوش ساختن فضا، از آب گل‌آلود برساخته خود، ماهی مطلوب‌شان را صید کنند.

وجه مشترک تمامی این اخبار ایجاد شُبهه در ذهن افراد و مدیران دلسوز و مسئولیت‌شناس جامعه هنری است.

این افراد در اقدام اخیر خود تحلیل‌های نادرست و محتواهایی خارج از عرف و ادب‌آموزی را به نمایش نام‌برده‌شده نسبت داده‌اند که طبق نظر کارشناسان، مسائل مطرح‌شده مردود است و هیچ زمینه‌ای برای طرح این‌گونه موارد به لحاظ دراماتیک و داستانی در نمایش مذکور وجود ندارد.

نمایشی که بر اساس آمار رسمی و دقیق تماشاخانه ایرانشهر با میزبانی از پنج هزار تماشاگر در سالن استاد ناظرزاده کرمانی جزو پرمخاطب‌ترین آثار نمایشی در اردیبهشت‌ماه بوده است.

با توجه به استقبال و همراهی مخاطبان، این اثر نمایشی به دعوت مدیریت تئاتر شهر در تالار اصلی این مجموعه به صحنه رفت و همچنان موردتوجه مخاطبان قرار گرفت.

این نمایش در طول تمام اجراهای عمومی، توسط شورای ارزشیابی و نظارت، بازبینی‌های محسوس و نامحسوس داشته است و عوامل این اثر کمال همکاری را با اداره کل هنرهای نمایشی و شورای ارزشیابی و نظارت مبذول داشته‌اند.

حال افرادی سعی دارند با انتشار تصاویر جعلی از نمایشی که در سال ۱۳۹۴ مهمان تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر بوده است، اذهان عمومی دلسوزان جامعه را مشوش کرده و با بی‌اخلاقی و بی‌تقوایی علاوه بر توهین و اهانت به هنرمندان، چوب لای چرخ اقتصاد تئاتر کشور گذاشته و شغل و معیشت اهالی هنرهای نمایشی را تحت تأثیر قرار دهند.

به نظر می‌رسد آن‌ها با اخبار کذب، قصد حاشیه‌سازی برای نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک و تمامی فعالیت‌های تئاتری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارند.

گفتنی است فیلم منتشرشده در فضای مجازی مربوط به نمایشی است که در سال‌های پیش و در زمان مدیریت سابق اداره کل هنرهای نمایشی روی صحنه رفته است و بدخواهان با انتساب آن به مدیریت فعلی تئاتر کشور و نیز جشنواره نوزدهم عروسکی تهران، نیت سوءاستفاده از شرایط را داشته و با جوسازی و ایجاد هیاهوی کاذب، قصد بی‌انگیزه کردن مدیران و هنرمندان تئاتر کشور را دارند.

این در حالی است که وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌های تحت مدیریت آن همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات سازنده تمامی مردم، هنرمندان، کارشناسان و نهادهای فعال در حوزه فرهنگ و هنر بوده، هست و خواهد بود.

در این راستا، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌منظور دفاع از ساحت فرهنگ و هنر کشور و اهالی شریف این عرصه از این افراد اندک که با جعل، دروغ و نشر اکاذیب به جامعه تئاتری کشور توهین می‌کنند، قانوناً شکایت خواهد کرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند