شبی در طهران

ماجرای نمایشی که مجبور شد مخفیانه به صحنه برود

به گزارش باکس افیس ایران:  نمایش «شبی در طهران» نوشته محمد چرمشیر و به کارگردانی شایان مستوفی یک کمدی موقعیت است که این روزها علاقه مندان به هنرهای نمایشی می توانند به تماشای آن در پردیس تئاتر شهرزاد بنشینند.

این روزها سالن شماره سه پردیس تئاتر شهرزاد میزبان نمایش «شبی در طهران» است نمایشی نوشته محمد چرمشیر که به کارگردانی شایان مستوفی در سالن ۳ تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

اتفاقاتی که در نمایشنامه رخ می‌دهد مربوط به سال ۱۳۲۰ و زمانی است که رضاشاه تبعید و پسرش جایگزین او شده است. در این دوران کشور دچار هرج و مرج و حکومت نظامی شده بود و کشورهای خارجی هم مشغول دخالت در سیاست ایران بودند که در همین حین گوشت خر هم وارد ایران می‌شود. در این میان یک گروه تئاتر تصمیم می‌گیرند نمایشی درباره وقایع روز به صحنه ببرند که با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده است: در فضای نسبتا باز سیاسی پس از برکناری رضاخان، یک گروه تئاتری تصمیم به اجرای نمایشی درباره وقایع شهریور ۱۳۲۰ می گیرند. اداره نمایش وقت، اجازه اجرای نمایش را به آنها نمی دهد و گروه تصمیم می گیرد مخفیانه نمایش را یک شب برای دوستان خود اجرا کنند.

ساغر روزبهانی، شیوا ‌شهدایی، پرنیا لرنی، نگار طاهری، ابوالفضل ‌حضرتی، مهرزاد ‌نیکنام، شایان ‌مستوفی، امیر ‌قسیم، امیر ‌طایفه، حسن ‌شفیعی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۳ آبان ساعت ۲۰:۱۵ روی صحنه است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند