محسن شریفیان

گره موسیقی «لیان» برای شهدای غواص نواخت

به گزارش باکس افیس ایران:  گروه موسیقی «لیان» بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان پس از دو سال در نخستین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت و قطعه‌ای را به یاد شهدای غواص اجرا کرد.

گروه موسیقی لیان بوشهر به سرپرستی محسن شریفیان پس از دو سال در نخستین اجرا از مجموعه اجراهای تابستانه خود، سه‌شنبه(چهارم مرداد) در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت. استقبال چشمگیر مخاطبان و اتمام تمامی بلیت‌ها در ساعات ابتدایی اعلام بلیت‌فروشی کنسرت‌های مردادماه گروه لیان قابل توجه بود. این گروه سابقه‌ای ۲۹ ساله در اجراهای ملی و بین المللی را در کارنامه خود دارد.

سرپرست گروه لیان در ابتدای برنامه با نگاه به افسانه‌های بوشهر و تاثیر موسیقی آفریقا بر موسیقی این بندر جنوبی از نواهای چندهزار ساله زادگاهش گفت. شریفیان از «بوشهری» صحبت کرد که از افسانه‌ها و قصه‌ها، از شور شرجی و شبنم و تش باد می‌آید و این بار مخاطبانش را سوار بر لنج خیال به جایی فراتر از بوشهر در دور دست‌ها تا ملیبار و زنگبار برد.

در این اجرا، یامال که نی مه‌ای پیرامون دریانوردان خلیج فارس است به یاد غواصانی که با دستان بسته شهید شده بودند، نواخته شد که با تشویق و ابراز علاقه‌مندی از سوی مخاطبان همراه شد.

شریفیان در توضیح این قطعه به مخاطبانش گفت: ما هرگز غرق نمی‌شویم! یادمان باشد خیلی‌ها با دستان بسته برای دفاع از این آبها غرق شدند و خیلی دلم می‌خواهد این قطعه را به تمام انسان‌هایی که حافظ آب‌های خلیج فارس و حافظ کشور بودند تقدیم کنم و قدردانشان باشم.

سرپرست گروه لیان همچنین در حاشیه این کنسرت در خواستی را نیز از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت که در سالن بودند داشت.

این نوازنده و پژوهشگر موسیقی نواحی ایران خواستار تغییر قیمت‌های سالن در تهران برای هنرمندان موسیقی نواحی شد.

شریفیان از هزینه‌های سرسام آور حمل و نقل و اقامت اعضای گروه در تهران گفت و خواستار حمایت مدیران فرهنگی از موسیقی نواحی و اقوام ایرانی و تخصیص قیمت‌های متفاوت سالن برای این قبیل اجراها شد.

در این اجرا آکا صفوی، مرتضی پالیزدان، محمود بردک نیا، حمید اکبری، حسین کاوه خو، حمزه مقدم و فرزاد خسرو مقدم، شریفیان را همراهی کردند.

کنسرت‌های گروه موسیقی لیان بوشهر به همت شرکت کامیاب بهاران و تهیه‌کنندگی علی حق‌شناس چهارم تا ششم مردادماه ساعت ۲۱ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. با توجه به اقبال عمومی و استقبال شایسته توجه مخاطبان موسیقی نواحی از اجراهای این گروه، کنسرت‌های محسن شریفیان در فصل‌های آینده و در تهران و شهرهای دیگر نیز تکرار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند