تهران

لُرها در تهران غوغا کردند

به گزارش باکس افیس ایران:  تالار وحدت شامگاه سه‌شنبه مملو از جمعیت لرستانی‌هایی بود که به این سالن رنگ و بویی دیگر بخشیده بودند ‌و بسیاری از آنها با لباس‌های محلی خود حال و هوا و فرهنگ این خطه را به قلب تهران آورده بودند.

هر کجا که موسیقی نواحی باشد، آداب و فرهنگ آن منطقه هم هست. تفاوتی ندارد که لُر باشید، کُرد باشید یا گیلانی و آذری. زمانی که حرف از موسیقی باشد گویی همه دست به دست هم می‌دهند تا فرهنگ و رسوم خود را به رخ بکشند و اجازه ندهند که چراغ آن خاموش شود.

از موسیقی نواحی همیشه اینگونه یاد می‌شود که حمایت چندانی از آن در کار نیست؛ این امر تا حدودی درست است ولی از طرف دیگر خود اهالی آن منطقه، هیچگاه دست از حمایت موسیقی خود برنمی‌دارند به‌خصوص اگر بحث بر سر پیشکسوتان باشد.

درحقیقت حمایت از موسیقی نواحی اینگونه است که حداقل در همان استان یا تهران که رنگین کمانی قومیتی دارد، از بالاترین حد خود برخوردار است.

موسیقی استان لرستان هم همین‌گونه است؛ به‌خصوص که جمعیت لرها تنها به استان لرستان ختم نمی‌شود و در نقاط مختلف کشور پراکندگی دارند. به همین جهت زمانی که پای موسیقی و به‌خصوص پیشکسوت‌های این عرصه در میان باشد، کم نمی‌گذارند.

فرج علیپور از آن دست هنرمندانی است که در بین مردم لرستان از محبوبیت بالایی برخوردار است و بلیت کنسرت‌هایش روی زمین نمی‌ماند. این هنرمند موسیقی لرستان، شامگاه ششم تیر در تالار وحدت به روی صحنه رفت و آثار محبوب و قدیمی خود را اجرا کرد که با استقبال مخاطبان رو به رو شد.

در بین آثاری که این هنرمند اجرا کرد می‌توان به سیت بیارم، یه شویی نصفه شویی، بارون بارون، دایه دایه، خرم آباد و … اشاره کرد. در این اجرا همچنین قطعه دایه دایه به یاد رضا سقایی اجرا شد.

در این کنسرت امیرعباس ستایشگر (مدیرعامل انجمن موسیقی) و محمد الهیاری (مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) حضور داشتند.

فرج علیپور پنجشنبه هشتم تیر ساعت ۲۱:۳۰ نیز در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند