هنر

«دارما» نمایشی سورئال که روایتگر امید است

به گزارش باکس افیس ایران: خانواده‌ای در یک شهر نامعلوم در زمان آینده زندگی می‌کنند و دختر آن‌ها نقش پررنگی در تغییر مسیر زندگی خانواده و مردم شهر دارد. این جمله، روایتی از امید و کودک درون در نمایش «دارما» است که این روزها در تالار هنر به روی صحنه رفته است.

آوا حدادی  با بیان اینکه «دارما» پنجمین نمایش او در مقام کارگردانی مستقل است، اظهار کرد: سبک این نمایش به‌صورت سورئال است و فضای فانتزی دارد. موضوع آن نیز درباره خانواده‌ای به اسم تواچ است که در یک شهر نامعلوم در زمان آینده زندگی می‌کنند و دختربچه‌ای به اسم ویرجینیا دارند؛ این دختر مسیر زندگی خانواده و کل شهر را تغییر می‌دهد.

نویسنده و کارگردان نمایش «دارما» با بیان اینکه این نمایشنامه بر اساس رمان «مغازه خودکشی» نوشته «ژان تولی» نگارش شده است، ادامه داد: سبک این نمایش سورئال است که سبک سخت و متفاوتی است و هر بازیگری از پس ایفای نقش در این سبک به‌خوبی برنمی‌آید. ما برای این نمایش ۹ ماه تمرین کردیم و به دلیل سختی سبک مجبور شدم که در حین تمرین چند نفر از بازیگران را تغییر دهم. تعدادی از بازیگران عضو اصلی گروه تئاتر دژاوو هستند که به‌صورت مستمر با آن‌ها کار می‌کنم و سایر بازیگران از بین افراد علاقه‌مند برای ایفای نقش در این نمایش و با آزمون، مشخص شد.

«دارما» نمایشی سورئال که روایتگر امید است

او اضافه کرد: «دارما» نمایشی عام‌پسند در خصوص امید و کودک درون است و ویژه سن و قشر خاصی نیست، به‌طوری‌که از مخاطب کودک تا مخاطب بزرگ‌سال «دارما» را می‌پسندند.

حدادی که نویسندگی و کارگردانی این نمایش را به عهده دارد، یادآوری کرد: در نمایش «دارما» محمدرضا شیروانی، یاسمن غفرالهی، آرشام اسماعیلی، امین شب انگیز و آوا حدادی به‌عنوان بازیگران اصلی ایفای نقش کرده‌اند، بازیگر کودک نیز هانیه هاشمی است. همچنین زهرا شاهوار، هستی علیزاده، مهشید آبادی، زهرا غفوری جبلی، پوریا مجیدی، حسین کیان ارثی، مهدی ریزان، یوسف حسینی و فائزه ابراهیمی در نقش مردم شهر در این نمایش حضور دارند

نمایش «دارما» تا ۵ خردادماه هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار هنر، واقع در خیابان لاله جنوبی، انتهای خیابان قدس، پارک لاله به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند، هم‌چنین فروش بلیت در گیشه سالن نمایش نیز انجام می‌شود؛ ضمن اینکه بلیت این نمایش در روزهای شنبه با ۱۰ درصد تخفیف به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند