نمایش

همراهی «سیندرلا» با عموهای فیتیله‌ای

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «سیندرلا» به کارگردانی مریم کاظمی با نگاهی جدید به داستان مشهور «سیندرلا» این روزها در تالار هنر میزبان علاقه مندان به تئاتر است.

 نمایش «سیندرلا» تازه‌ترین نمایش مریم کاظمی برای مخاطبان کودک و نوجوان است که از ۲۰ اردیبهشت ماه اجرای عمومی خود را در تالار هنر آغاز کرده است.

«سیندرلا» یکی از شناخته شده ترین شخصیت‌های داستانی برای کودکان سراسر دنیا است که بارها سوژه خلق آثار سینمایی، انیمیشن و اجراهای صحنه‌ای گوناگون قرار گرفته و به دلیل فضای نوستالژیک و درونمایه انسانی داستان همچنان مورد توجه کودکان دیروز و امروز جهان قرار دارد. این نمایش کاری از گروه تئاتر مستقل و نوشته دیوید وود است که نگاه متفاوتی به این شخصیت داستانی و ماجراهای او دارد.

همراهی «سیندرلا» با عموهای فیتیله‌ای/ نگاهی جدید به یک قصه آشنا

این اثر نمایشی که مریم کاظمی آن را بر اساس ترجمه حسین فدایی حسین کارگردانی کرده نگاهی ملموس به رابطه والدین و فرزندان دارد و از سوی دیگر تاثیر متقابل تربیت و رفتار والدین بر فرزندان را در قالب داستانی آشنا مورد توجه قرار داده است.

همراهی «سیندرلا» با عموهای فیتیله‌ای/ نگاهی جدید به یک قصه آشنا

در این نمایش هنرمندان شناخته شده تئاتر و تئاتر کودک و نوجوان همچون رضا فیاضی، علی فروتن و حمید گلی (عموهای فیتیله‌ای)، فرهاد شریفی، مریم کاظمی، مهراد زمانی، پریسا فلاح زاده، عرفان میدانلو، نازنین صفا، نسیم امیرخسرو، نرگس صفامنش، شادی کارآیین، سعید تاجیک، مهدی رمضان زاده، علیرضا عموزاد، سما احمدی ایفای نقش می‌کنند. یکی از نکات جالب توجه این نمایش دیدن عموهای فیتیله‌ای روی صحنه تئاتر است که برای نسل دیروز و امروز خالی از لطف نخواهد بود.

همراهی «سیندرلا» با عموهای فیتیله‌ای/ نگاهی جدید به یک قصه آشنا

همچنین در این نمایش نیز مانند کارهای گذشته مریم کاظمی، دوازده هنرجوی وی نیز حضور دارند که در ۲ گروه ۶ نفره و به صورت یک روز در میان روی صحنه می‌روند. هنرجو بازیگران این نمایش طاها بصیری، علی جعفرزاده، آلا خرم هنرنما، نیلوفر دری، صدرا خرسند، باران خزلی، ملینا عباسی، آتوسا فروزان، فریماه کیهانی تبار، امیرسام مشیری مهر، سید مهدیار موسوی، آریا نوائیه هستند.

همراهی «سیندرلا» با عموهای فیتیله‌ای/ نگاهی جدید به یک قصه آشنا

اشعار این نمایش توسط مریم کاظمی براساس تم متن نمایشنامه سروده شده است.

در خلاصه داستان «سیندرلا» آمده است: «روزی روزگاری دختری بود به نام سیندرلا با پدرش بارون هاردی و خواهرخوانده‌هاش بلا و دونا زندگی می‌کرد. بلا و دونا آنقدر بدرفتار بودند که حتی اسب سورتمه هم از اونا بدش می اومد. قورباغه‌ها و مارمولک‌ها ازشون بیزار بودند و البته موش‌ها! شادی و دل‌خوشی سیندرلا دوتا موش مهربون بودند که به حرف هاش گوش می‌دادن و سعی می‌کردن با شیرین‌کاری خوشحالش کنن. تا اینکه روزی دعوتنامه هایی از طرف قصر پادشاه به خانه آنها رسید. دعوتنامه جشن بالماسکه ای کریسمس و …»

همراهی «سیندرلا» با عموهای فیتیله‌ای/ نگاهی جدید به یک قصه آشنا

این اثر نمایشی تا ۲۰ خرداد ماه ساعت ۱۹:۳۰ در تالار هنر پذیرای علاقه مندان به تئاتر است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند