محمد الهیاری

پیام سرپرست دفتر موسیقی به چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

به گزارش باکس افیس ایران: محمد الهیاری ، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ابراز امیدواری کرد که با رفع محدودیت‌های بهداشتی و توسعه امکانات، شرایط برای حضور تعداد بیشتری از هنرمندان در دوره‌های آتی فراهم آید.

محمد الهیاری ، سرپرست دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به این رویداد پیام داد.

متن پیام او به شرح زیر است:

«چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران با تکیه بر سنت‌ها و اصالت‌ها کار خود را آغاز می‌کند.

امسال مفتخریم که بار دیگر میزبان راویان و هنرمندان موسیقی نواحی ایران عزیز از میان اقوام مختلف در جای‌جای سرزمین عزیزمان در استان کرمان باشیم. این در حالی است که جشنواره سیزدهم در سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد و از همنشینی و در کنار هنرمندان موسیقی نواحی بودن، محروم ماندیم.

به همت دبیر محترم جشنواره، شورای سیاستگذاری و نیز هیأت انتخاب آثار و گروه‌ها، جشنواره چهاردهم با موضوع «وحدت در کثرت موسیقایی اقوام ایران» براساس محورهای سنت، اصالت و آفرینش‌های درون قومی و بین‌قومی برگزار می‌شود و گروه‌های متعددی از گوشه‌گوشه این سرزمین رنگارنگ برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی نموده و به جدول اجراهای جشنواره راه یافتند.

امیدواریم با رفع محدودیت‌های بهداشتی و توسعه امکانات، شرایط برای حضور تعداد بیشتری از هنرمندان در دوره‌های آتی فراهم آید و حمایت‌های دولت هم از هنرمندان موسیقی نواحی افزایش یابد.

به تمامی دست‌اندرکاران این رویداد هنری، دبیر جشنواره، همکاران پرتلاش در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، انجمن موسیقی ایران و انجمن موسیقی کرمان، تمامی هنرمندان موسیقی نواحی ایران و پژوهشگران پرتلاش این حوزه درود می‌فرستم و آرزوی سلامتی و درخشش‌های روزافزون در عرصه خلق آثار هنری دارم.»

محمد الهیاری‌فومنی ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به عنوان مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی منصوب کرد و تا زمان انتصاب مدیرکل جدید دفتر موسیقی به عنوان سرپرست این دفتر فعالیت خواهد کرد.

چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از ۲۹ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۰ به دبیری محمدعلی مرآتی در کرمان در حال برگزاری است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند