زیرو پلاس

«اقیانوس پشت پنجره» به روسیه می رود

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم سینمایی « اقیانوس پشت پنجره » محصول کانون پرورشی کودکان و نوجوانان ایران، در ادامه ی حضورهای بین المللی خود، در بخش مسابقه ی جشنواره « زیرو پلاس » کشور روسیه به رقابت با دیگر آثار این رویداد می پردازد.

«اقیانوس پشت پنجره» روایتگر داستان برهان، نوجوان بومی یک جزیره ی کوچک است که با کمک دوستان خود می خواهد با اجرای موسیقی و آیینهای محلی، جزیره ی خود را به توریستهای خارجی معرفی کند و از این طریق به درآمدی هم برسد. او در این مسیر با مشکلات بسیاری مواجه می شود.

جشنواره فیلم «زیرو پلاس» روسیه از تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر (۵ تا ۱۱ مهر) در کشور روسیه برگزار می شود.

عوامل این فیلم «اقیانوس پشت پنجره» عبارتند از:

تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیران فیلمبرداری: حمید مهرافروز. حافظ احمدی، تدوین: کاوه ایمانی، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، مدیر تولید: مهدی مددکار، فیلمبردار زیرآب: اصغر بشارتی، مدیر صدابرداری: جعفر علیان، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح صحنه و گریم: مجید علی اسلام، چهره پردازان: داریوش صالحیان. هاشم جوری، تصحیح رنگ و نور: نیما دبیرزاده، عکس: مصطفی مهدوی. علی اکبر اسماعیلی، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، امور بین الملل: فاطمه محسنی

بازیگران: محمد آزادی . حدیثه کرمی . جعفر قاسمی . مهران مظفری . بهرام کمیجانی . غلام رنجبر . حسن ذاکری . ایوب رحیمی . حسین قنبری . محمدصدرا ستوده نژاد.

این فیلم با حمایت کانون پرورشی کودکان و نوجوانان، در تابستان سال ۹۸ در جزیره قشم و با همراهی مردم خوب روستاهای گامبرون. لافت. مسن. و جزایر ناز فیلمبرداری شد.
نسخه ی جدید این فیلم با تایم۸۲ دقیقه و توسط کاوه ایمانی، در سال ۱۴۰۰ تدوین مجدد شده است.

یادداشت کارگردان:
«با اینکه بیماری و اندوه در سراسر نقاط جهان، گرد سیاه مرگ و نا امیدی و تاریکی می پراکند، و با اینکه کرونا، مرموز و نامحرم، آسیبهای جانی و روانی بسیاری به دنیا و انسانهایش وارد کرده، اما همواره باید تلاش کرد که « هنر سینما » بهرحال زنده بماند.

بنظرم در چنین شرایطی، از حضور یک فیلم در جشنواره ای، نمی توان چندان هم خشنود شد، اما چنانچه حتی یک همکار یا یک هموطن، از شنیدن چنین خبری، برای لحظه ای هم شاد یا امیدوار شود, باز جای بسی تأمل دارد.

و ای کاش تنها یک حضور بین المللی، یا دریافت یک جایزه ی هنری در این سرزمین، به اندازه مدال برنز یک ورزشکار جوان، برای مردم این کشور شادی آور می بود!

بنظرم کرونا که تمام شد، در کنار اقدامات ساختاری و سازنده ی اجتماعی، باید به فکر تثبیت و تفهیم ارزشهای فرهنگ و هنر، و اساسأ تعریف و ترجمه ی مفاهیمی چون دانایی و خردورزی برای مردم این سرزمین نیز باشیم. مردمی که انگار بسیار ارادی و آگاهانه، از فرهنگ و هنر این سرزمین فاصله ی بسیاری گرفته اند.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند