بابک نبی‌زاده

جایزۀ بزرگ جشنواره فیلم روسیه به «اقیانوس پشت پنجره» ایران رسید

به گزارش باکس افیس ایران: جایزۀ بزرگ بخش رقابتی جشنوارۀ بین‌المللی فیلم زیروپلاس روسیه به فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساختۀ «بابک نبی‌زاده» از ایران تعلق گرفت.

فیلم سینمایی اقیانوس پشت پنجره اولین ساخته بابک نبی زاده، محصول کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان موفق به دریافت جایزه بزرگ هیات داوران جشنواره بین المللی کودکان و نوجوانان «زیرو پلاس» روسیه گردید.

این فیلم پیش از این نیز علاوه بر دریافت شش جایزه از سی و دومین جشنواره بین المللی کودک و نوجوان اصفهان، موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم کودک از جشنواره فیلم سانفرانسیسکو آمریکا نیز شده بود.

اقیانوس پشت پنجره در جشنواره  «زیروپلاس» که به صورت حضوری برگزار شد، با فیلم‌هایی از کشورهای آلمان، سوییس، نروژ، اتریش، روسیه، هند و جمهوری چک به رقابت پرداخت.

این جشنواره در بخش رقابتی خود، فیلم‌هایی را انتخاب می کند که با هدف ترویج ساخت فیلمهایی برای کودکان و نوجوانان که دیدگاهی مثبت، خلاقانه و سازنده دارند و همچنین در راستای اشاعه ارزشهای تاریخی مشترک انسانی، مانند دوستی، خانواده، خلاقیت، تفهیم ارزش زندگی برای کودکان، توجه به طبیعت و راه حل های نوآورانه و موثر برای زندگی بهتر و با کیفیت بالا را پیشنهاد کرده اند.

اقیانوس پشت پنجره در جزیره قشم با همکاری عوامل زیر ساخته شد: نویسنده و کارگردان : بابک نبی‌زاده ، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان بازیگران: محمد آزادی . حدیثه کرمی . جعفر قاسمی . مهران مظفری . غلام رنجبر . بهرام کمیجانی . ایوب رحیمی . محمد علی قویدل . حسن ذاکری . محمد سلیمی . سید محمد طاهر عزیز پور .  محمد صدرا ستوده نژاد . حسن ایرانی . عبدالصمد آهونبر . کیانا رنجبر . حسین قنبری .

مجری طرح: دکتر محمد رضا کریمی صارمی، مدیران فیلمبرداری: حمید مهرافروز. حافظ احمدی، تدوین: کاوه ایمانی، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، مدیر صدابرداری: جعفر علیان، دستیار صدا: حمید قوامی، فیلمبردار زیر آب: اصغر بشارتی، مدیر تولید: مهدی مددکار، جانشین تولید: محمد حبیبی، پشتیبانی تولید هرمزگان: یوسف رنجبر. رضا مهرانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، طراح چهره پردازی: داریوش صالحیان، اصلاح رنگ و نور: نیما دبیر زاده، عکس: مصطفی، مهدوی. علی اکبر اسماعیلی‌، مشاوران فیلمنامه: سید جلال چاوشیان. علی شهریاری. حدیثه کرمی، تیتراژ: حسین جمالی، گرافیک و پوستر: فریده حسینی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، برنامه ریز: محمد حمیدی، منشی صحنه: نرگس مولوی، گروه صحنه و لباس: فرهاد نصر. همایون کاشانی. اسماعیل اسماعیلی. فاطمه صفر زاده، گروه گریم: هاشم جوری. بهادر نانگیر. مونا جاهد، گروه تدوین: فروزان نظری. مرتضی مشیری. علی منظورالاجداد.

در اختتامیه این جشنواره پیامی هم برای مخاطبین جشنواره از طرف کارگردان فیلم قرائت شد: از هیات ژوری و تیم برگزارکننده جشنواره زیروپلاس بسیار ممنونم که داستان برهان، نوجوان نیازمند ولی مستعد اقیانوس پشت پنجره را با تمرکز و دقت دیدند و با اهدای این جایزه بزرگ، زحمات گروه توانمند و مقاوم پشت صحنه  فیلم را ارزش نهادند.

من از یکایک عوامل زحمتکش و حرفه ای پشت صحنه فیلم و از تهیه کننده محترم و با هوش فیلمم و همچنین از مسولین بزرگوار و نیز بخش پویا و زحمتکش بین الملل کانون پرورشی کودکان و نوجوانان ایران که هم در جریان تولید و هم تا اکنون از این فیلم حمایت کردند بسیار سپاسگزارم.

و در پایان پیامی هم برای کودکان و نوجوانان علاقه مند به دنیای سینما دارم: بچه های عزیز یادتان باشد که در طول روزهای زندگی با حوادث و اتفاقاتی روبرو خواهید شد که معمولا با تصورات شما فاصله دارند و ممکن است باب میل شما نباشند. فراموش نکنید که در آینده ای نزدیک باید به تنهایی با مسایل و مشکلات زندگی روبرو شوید و ممکن است ناهمواری‌ها و رنج‌های بسیاری در مسیرتان باشد که بهرحال باید از تمام این رنج‌ها و ناهمواری‌ها بگذرید. بنابراین در این دورانِ با ارزش کودکی، باید از انرژی و استعداد خود بهترین استفاده را ببرید.

اگر از همین حالا اندوخته های ذهنی و حسی تان را بالا ببرید، کتاب بخوانید و با دقت و پرسشگری به محیط اطرافتان توجه کنید و دوستان خوبی در زندگی تان انتخاب کنید، حتما در بزرگسالی از افراد مهم و تاثیرگذار سرزمین خود می شوید. یادتان باشد که طبیعت و زمین برای ماندگاری به انسانهای آگاه و قوی نیاز دارد.

جشنواره زیروپلاس از تاریخ ۲۷ سپتامبر تا ۳ اکتبر در شهر تیومن روسیه در چهار بخش فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های مستند، فیلم کوتاه و انیمیشن با موضوعاتی درباره کودکان و نوجوان برگزار گردید.



بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند