فراخوان

انتشار فراخوان یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان

به گزارش باکس افیس ایران: فراخوان یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان منتشر شد.

فراخوان یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان که از شهریور تا مهر ماه ۱۴۰۰ به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور و انجمن هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد، منتشر شد.

یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان با هدف ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید تله تئاتر، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش‌های دینی و تبادل تجارب ملی و بین‌المللی هنرمندان درخصوص نمایش‌های دینی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اولویت‌های موضوعی یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان عبارتند از: داستان‌های قرآنی (قصص قرآنی، مفاهیم و مضامین آن)، زندگانی و سیره عملی چهارده معصوم (ع) به ویژه پیامبر اسلام (ص) مطابق با اسناد معتبر تاریخی، مضامین فاطمی (موضوعات برگرفته از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س))، مضامین علوی (موضوع‌های برگرفته از شخصیت و زندگی حضرت علی (ع))، مضامین عاشورایی (آثار مبتنی بر وقایع و آموزه‌های حماسه عظیم عاشورا و تأثیرات آن در زندگی معاصر)، مضامین رضوی (انتخاب آثار از میان نمایش‌های برگزیده نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی که در بجنورد برگزار خواهد شد)، فرهنگ مهدوی (آثار مرتبط به زندگی و شخصیت امام زمان (عج)، شخصیت‌های شناخته‌شده و موثر در تاریخ اسلام (دانشمندان، شاعران، نویسندگان و سیاست‌مدارانی که تأثیراتی ارزشمند در جریان پیشرفت اسلام داشته‌اند) و تأثیر شخصیت‌ها و مفاهیم دینی بر زندگی معاصر.

یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان در پنج بخش نمایش‌های صحنه‌ای، تعزیه، آئین‌های نمایشی، نمایش‌های میدانی و نقالی برگزار می‌شود.

ستاد برگزاری در بخش نمایش‌های صحنه‌ای پذیرای نمایشنامه‌هایی خواهد بود که تاکنون هیچ اجرایی از آنها (عمومی- جشنواره) به صحنه نرفته است. در بخش آئین‌های میدانی، آیین‌های دینی مناطق مختلف کشور پذیرفته خواهند شد که مرتبط با محتوای تئاتر صاحبدلان تولید ‌شوند. همچنین نمایش‌های میدانی نیز باید مرتبط بامحتوای تئاتر صاحبدلان باشند.

دبیرخانه یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان در تهران، خیابان استاد شهریار، کوچه هانری کوربن، پلاک ۱۸، طبقه دوم ،کانون تئاتر دینی واقع شده است.

فراخوان یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان را اینجا ببینید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند