به گزارش باکس افیس ایران: رضا بهرامی ضمن اعلام خبر تمدید نمایش «سَگَک» تا هشتم تیر، از لزوم حمایت ادارهکل هنرهای نمایشی از گروههایی که در شرایط دشوار فعلی، متقاضی روی صحنه رفتن شدهاند، میگوید.
رضا بهرامی، کارگردان نمایش «سَگَک» از تمدید اجرای این اثر نمایشی در پی استقبال مخاطبان خبر میدهد.
او با بیان این خبر، ادامه میدهد: «ما با نمایش «سَگَک» طی اجرا از ۲۸ اردیبهشت تا دو هفته مانده به پایان خرداد، میزبان نزدیک به ۱۳۰۰ تماشاگر بودیم و این اتفاق در حالی رخ داد که اجازه استفاده از تنها ۵۰ درصد ظرفیت سالن را تحت تاثیر شرایط شیوع کرونا داشتیم.»
بهرامی با بیان این که شرایط فوق موجب تمدید اجرا تا ۲۸ خرداد شد، میافزاید: «پس از آن که کهبد تاراج، نویسنده نمایشنامه «سَگَک»، از منتفی شدن اجرای نمایش «چند سال پیش» که قرار بود آن را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه ببرد به دلیل میزان بالای ممیزیهای وارد شده به متن، خبر داد، مدیریت مجموعه ایرانشهر تصمیم گرفت با توجه به استقبال تماشاگران از «سَگَک» و انصراف کهبد تاراج از اجرا، اجرای این نمایش را تا هشتم تیر تمدید کند.»
اول شهریور ۱۳۹۹ بود که «برنامه حمایتی ادارهکل هنرهای نمایشی برای ظرفیت خالیمانده تماشاخانهها» در قالب اطلاعیه شماره ۶ منتشر شد. برنامهای که براساس آن قرار بود این ادارهکل بر مبنای قیمت بلیت ۳۰۰۰۰ تومان و براساس تعداد بلیت فروختهشده برای هر نمایش بین ۵۰ تا ۷۰ درصدِ عددِ به دست آمده، از اثر حمایت کند. کارگردان نمایش «سَگَک» در پاسخ به این سوال که آیا شاهد چنین حمایتی بوده است یا خیر، ادامه میدهد: «ما تاکنون شاهد این حمایت در مورد «سَگَک» نبودهایم.»
او توضیح میدهد: «برخلاف تصور برخی دوستان که گمان میکنند چون «سَگَک» روایتی از زندگی شهید شاهرخ ضرغام است پس ما، وابستهایم و از جایی حمایت میشویم، باید تاکید کنم که ابدا چنین نیست و قراردادهایی که من با گروهم، بازیگران و عوامل پشت صحنه، بستهام موجود است و هرکسی که مایل باشد میتواند این قراردادهای کتبی را مشاهده کند. دستمزد گروه نمایش «سَگَک» منهای دستمزد خودِ من، رقمی نزدیک به ۷۴ یا ۷۵ میلیون است و تا این لحظه که با شما صحبت میکنم فروش گیشهمان رقمی نزدیک به ۴۲ میلیون بوده است که سهم ۲۰ درصدی سالن را که میدانم هزینههای خاص خود را دارد، باید از آن جدا کرد و تحویل داد.»
رضا بهرامی با بیان که «ادارهکل هنرهای نمایشی میبایست بودجهای را که دریافت میکند برای جبران چنین مابهالتفاوتهایی هزینه کند»، میافزاید: «گروههای نمایشی که متقاضی روی صحنه رفتن در چنین شرایطی شدهاند دستکم میبایست از پرداخت این ۲۰، ۲۵ درصد؛ سهم سالن و سایت فروش بلیت، معاف شوند و ادارهکل هنرهای نمایشی این سهم را بپردازد. رقمی که گروه نمایشی در شرایط عادی که مجاز به استفاده از صد در صد ظرفیت سالن است میتواند آن را پرداخت کرد اما در شرایط فعلی و با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت سالن، نه.»
بدون دیدگاه