سیروس کهوری‌نژاد

اجرای «دن کیشوت» به سال آینده موکول شد

به گزارش باکس افیس ایران: سیروس کهوری‌نژاد از فراهم نبودن شرایط برای اجرای نمایش «دن کیشوت» در سال ۹۹ خبر داد و عنوان کرد تاکنون هیچ خسارتی برای لغو شدن اجرای نمایش «مجهول» دریافت نکرده است.

سیروس کهوری‌نژاد بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش با وجود بحران کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایش گفت: به دلیل تعطیلی فعالیت‌های تئاتری هیچکدام از برنامه‌های مد نظرم مشخص نیست از همین رو ترجیح دادم فعالیت‌های تصویری را در اولویت قرار دهم. تصمیم داشتم نمایش «دن کیشوت» اثر سروانتس را برای اجرا در یکی از سالن‌های بزرگ تئاتری آماده کنم که با وجود شرایط پیش رو فعلاً زمان اجرای کار مشخص نیست اما احتمال زیاد به سال آینده موکول خواهد شد.

وی ادامه داد: البته همچنان روی شیوه اجرایی نمایش، کار می‌کنم. با توجه به برنامه‌هایی که دارم بخشی از تمرکزم را روی این اثر گذاشته‌ام تا زمانی که شرایط اجرای نمایش فراهم شود چون نمی‌توان عقب نشینی و ایست کرد. من همیشه برای تئاتر کارکردن برنامه دارم چون وظیفه خودم می‌دانم در زمینه فعالیت‌های هنری دست به کارهایی بزنم تا ذهنم تنبل نشود و پویا باشم. با این وجود گاهی شرایط برای کار کردن فراهم می‌شود اما گاهی این اتفاق نمی‌افتد.

کهوری‌نژاد متذکر شد: متاسفانه این روزها آدم‌ها و حتی دولت حرفشان حرف نیست از این رو من نمی‌توانم عده‌ای را برای اجرای یک نمایش دور هم جمع کنم و به آنها قول و وعده اجرا بدهم اما در نهایت کار به بن‌بست بخورد. به همین دلیل زمانی قول قطعی برای اجرا می‌دهم که بتوانم مناسبات مالی اعضای گروهم را تامین کنم. چون هنرمندان ما به اندازه کافی سوخت مالی داده و در حقشان اجحاف شده است پس دیگر منِ هنرمند نباید به هنرمند همکار خود اجحاف کنم. حق ما این است که بتوانیم کار اجرا کنیم و در فضای هنر نفس بکشیم اما در حال حاضر این نفس کشیدن را از ما گرفته‌اند و در حالت اغما به سر می‌بریم.

این کارگردان تئاتر درباره سرنوشت نمایش «مجهول» که قرار بود در تماشاخانه نوفل لوشاتو به صحنه برود، بیان کرد: این اثر نمایشی را قرار بود اسفند ماه به صحنه ببریم که به دلیل بحران کرونا اجرا لغو شد و هنوز هم دکورهای ما در تماشاخانه نوفل لوشاتو است. همچنان تکلیف اجرای کار ما مشخص نیست و اداره کل هنرهای نمایشی هم پاسخگوی وضعیت اجرای نمایش‌هایی که اجرایشان کنسل شده است، نیست. از اسفند تا الان حتی یک بار هم با ما تماس نگرفته‌اند و پیگیر کارمان نشده‌اند. ۲ جلسه در رابطه با کسانی که متضرر شده‌اند، برگزار شد اما نتیجه‌ای اعلام نشده و یکی دوبار هم که تماس گرفتیم و پیگیری کردیم طوری با ما برخورد شد که انگار دشمنشان هستیم و توقع بی‌جا داریم و نباید دیگر پیگیری کنیم. این دوستان همکاران ما هستند اما متاسفانه شرایط ما را درک نمی‌کنند. من این نوع برخوردها را ناشی از بی فرهنگی و عدم درک شرایط همکاران می‌دانم.

سیروس کهوری‌نژاد در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: متاسفانه چندین ماه است جبری در کشور به وجود آمده که در آن هموطنان من با جانشان دارند این جبر را تحمل می‌کنند و برخی چون من نیز تنها ضرر مالی کرده‌اند که در مقایسه با ضرر جانی که بسیاری از مردم و هم‌قطارانم با آن روبرو شدند، چیزی نیست. کادر درمانی و عزیزانی که دارند با کرونا مبارزه می‌کنند حق بزرگی به گردن مردم دارند اما انتظار می‌رود دولت نیز از مردم حمایت کند و پاسخ مطالبات آنها و البته هنرمندان را بدهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند