احمد خوش نیت

«حبسی» بهترین فیلم انیمیشن جشنواره محیط زیست ایتالیا

به گزارش باکس افیس ایران: انیمیشن «حبسی» به کارگردانی احمد خوش نیت بهترین فیلم انیمیشن جشنواره محیط زیست ایتالیا شد.

انیمیشن «حبسی» (LOCKED) به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی احمد خوش نیت (از محصولات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) به عنوان بهترین فیلم انیمیشن جشنواره محیط زیست ایتالیا (Cittadella GEOFILMFESTIVAL) انتخاب و برنده تندیس زمین طلایی از این فستیوال شد.

مراسم اختتامیه و اهدای جوایز مربوط به این فستیوال در تاریخ ۲۱ نوامبر (شنبه اول آذر ماه) و در سالن ویلارنای چیتادلا در شهر پادووای ایتالیا برگزار شد. در این مراسم انیمیشن «حبسی» از میان پنج نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم انیمیشن، به عنوان اثر برتر انتخاب و موفق به دریافت تندیس زمین طلایی شد.

جشنواره محیط زیست ایتالیا سومین دوره خود را در سال ۲۰۱۹ با انتخاب آثار برگزیده در بخش های مختلف آغاز کرد و با برنامه ای یک ساله آثار برگزیده را در هر ماه به نمایش در می آورد که انیمیشن «حبسی» در اکران مربوط به خود (در ماه ژانویه سال ۲۰۲۰) بالاترین آرای تماشاگران را نیز به خود اختصاص داد.

این انیمیشن با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته شده و مدت زمان آن ۱۱ دقیقه و ۲۲ ثانیه است.

عوامل تولید این انیمیشن عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: احمد خوش‌نیت، مدل‌ساز سه بعدی، انیماتور، فضاسازی و کامپوزیت: داریوش اسکویی، طراح شخصیت‌ها: نوید مسعودنیا، طراح صدا: کامران سحرخیز و زهره علی اکبری، موسیقی: پژمان خلیلی، تینا جامه‌گرمی و علی جعفری‌پویان به عنوان نوازنده ویولن، سهراب برهمندی نوازنده ویولا، آتنا اشتیاقی نوازنده ویولن‌سل و پورنگ پورشیرازی نوازنده کنترباس و گروه کُری شامل اُفیک متوسلیان، شیما حکیمی، محمدرضا صفی و شهرام رکوعی برای ساخت موسیقی حبسی با پژمان خلیلی همکاری داشتند. صدابرداری و میکس موسیقی این اثر نیز توسط مهدی رمضانی انجام شد.

انیمیشن حبسی بتازگی نیز در جشنواره انیمیشن آیکونا (ICONA) کشور یونان نیز انتخاب شده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، قرار است که آثار برگزیده این جشنواره نیز از تاریخ ۴ تا ۶ دسامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۴ تا ۱۶ آذرماه به صورت آنلاین و از طریق پلتفورم این جشنواره به نمایش در آیند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند