امیر دژاکام

نمایش «ایوب خان» اجرا خواهد شد

به گزارش باکس افیس ایران: امیر دژاکام ، کارگردان کهنه کار تئاتر از آماده سازی گروهش برای اجرای گونه متفاوتی از نمایش با عنوان تئاتر بیرونی «ایوب خان» خبر داد.

«امیر دژاکام» کارگردان کهنه کار تئاتر و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ، ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: نمایش «ایوب خان» را من قبل از ایام کرونا سال گذشته تمرین می کردم. این نمایش دارای ۱۵ مونولوگ است که در فضایی نامتعارف آن را تصمیم به اجرا داریم مثلا اینطور نیست که حتما فضا صحنه ای و مسقف باشد هر جایی مثل کنار دریا، جنگل و با هر تعداد بازیگر می توان آن را اجرا کرد.

وی با اشاره به تفاوت اجرای این کار با اجراهای متعارف نمایش گفت: این تئاتر گونه تئاتر بیرونی است که با تئاتر خیابانی هم البته متفاوت است. در سرتاسر جهان اجرا می شود. تئاتری که قصه دارد و دارای شروع و پایان است. نورپردازی مناسب و زیبایی شناسی خاص خود را دارد.

دژاکام اظهار داشت: این نمایش را چون تجربه متفاوتی است در ایران کمتر دیدیم ما هم در این ایام با اسکایپ آن را با هم تمرین میکردیم و به صورت آزمایشی تصمیم داریم در فضای باز و با صندلی های گسترده و تعداد محدود اجرا کنیم.

این کارگردان تئاتر با بیان اینکه تمرینات حضوری را هم با ماسک و رعایت بهداشت انجام داده اند، گفت: این نمایش دارای قانون های تئاتر کلاسیک نیست مثل بلیت فروشی و اعلان برای تماشاگر چرا که ممکن است مثلا امروز کار را در دریاچه چیتگر اجرا کنیم و فردا دربند باشیم خلاصه چشم اندازهای طبیعی را در نظر داریم. یک نوع آزمایش هم برای اجرای این گونه نمایشی برای ما و مردم محسوب میشود.

وی همچنین اظهار داشت: بنابراین هر کاراکتر در این اجرا یک اتفاق جدید محسوب می شود و جنبه زیبایی شناسانه خاص خود را دارد و تماشاگران هم محدود هستند. البته ممکن است اگر از این ایام کرونایی بگذاریم ۵۰۰ تماشاگر هم در یک شب داشته باشیم اما بهرحال الان بیش از ۵۰ تماشاگر نخواهیم داشت چرا که برای ما خیلی تفاوتی نمی کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند