فیلم‌تئاتر

«طپانچه خانم» به‌صورت محدود پخش می‌شود

به گزارش باکس افیس ایران: شهاب الدین حسین پور با اشاره به پخش محدود فیلم‌تئاتر «طپانچه خانم» از سوم خردادماه از انتشار فیلم‌تئاتر آثارش به صورت دی‌وی‌دی خبر داد و عنوان کرد در حال پژوهش روی پدیده تئاتر آنلاین است.

شهاب‌الدین حسین پور کارگردان تئاتر درباره اجرای نمایش «زندگی گالیله» که قرار بود بهار سال جاری به صحنه برود گفت: قرار بر این بود که نمایش «زندگی گالیله» نوشته برتولت برشت با دراماتورژی محمد امیریاراحمدی را نیمه اول خرداد ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر به صحنه ببرم و تا هفته اول اسفند ۹۸ هم تمرین‌ها و مراحل آماده‌سازی نمایش برقرار بود اما به دلیل بحران پیش آمده ناشی از بیماری کرونا بعد از ۴۰ جلسه مجبور به تعطیلی تمرینات شدیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز در حال مذاکره و کسب تکلیف از اداره کل هنرهای نمایشی و مدیریت مجموعه تئاتر شهر برای زمان اجرای نمایش هستم اما متاسفانه در این دوران نه نسبت به جبران خسارتی که گروه متحمل شده و نه زمان از سرگیری اجرا صحبتی با ما نشده است. قطعاً بدون حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نه تنها گروه نمایش ما بلکه هیچ اثر نمایشی دیگری نمی‌تواند دوباره روی پای خود بایستد.

حسین‌پور درباره انتشار فیلم‌تئاتر آثارش بیان کرد: از مدتی قبل تصمیم داشتم نمایش‌های اخیرم را به صورت فیلم‌تئاتر منتشر کنم که شرایط به وجود آمده به دلیل بحران کرونا باعث شد بیشتر از قبل به این کار ترغیب شوم البته مشکلات اقتصادی باعث تاخیر در کار شد اما در نهایت نمایش‌های «طپانچه خانم»، «بیوه‌های غمگین سالار جنگ»، «یک زندگی بهتر» و «سرآشپز پیشنهاد می‌کند» قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر به صورت DVD وارد بازار شوند.

این کارگردان تئاتر درباره پخش محدود فیلم‌تئاتر «طپانچه خانم» در اینترنت نیز عنوان کرد: همچنین قرار بر این است که پخش فیلم‌ اجرای دوم نمایش «طپانچه خانم» که سال ۹۶ در تماشاخانه پالیز به صحنه رفت از سوم خرداد ماه به صورت محدود در سامانه عرضه اینترنتی محصولات نمایشی آغاز شود. همه مجوزهای لازم برای پخش فیلم تئاترهای تهیه شده از نمایش‌هایی که به صحنه برده‌ام چه به‌صورت DVD و VOD اخذ شده و مشکلی از بابت پخش و نمایش این آثار وجود ندارد.

وی درباره برنامه‌هایش در دوران پساکرونا گفت: تلاشمان این است که در صورت فراهم شدن شرایط یکی از نمایش‌های قدیمی گروه را بازتولید کنیم که در این شرایط هزینه‌های بازتولید مناسب‌تر از تولید دوباره یک نمایش خواهد بود. البته این به معنی انصرافم از اجرای نمایش «زندگی گالیله» نخواهد بود چون ۴ سال است که در نوبت اجرای این نمایش هستم اما باید این مساله را در نظر گرفت که در صورت باز شدن تماشاخانه‌ها چه زمانی را برای اجرا به ما اعلام می‌کنند و در این وضعیت ممکن است تغییراتی در گروه بازیگران به وجود بیاید که به معنی این است که تمرینات را باید از ابتدا آغاز کنیم.

کارگردان «یک زندگی بهتر» یادآور شد: همچنین با همراهی اعضای گروه پارکینگ در حال تاسیس یک مجموعه فرهنگی هنری هستم. در همین حین نیز در حال پژوهش درباره اجرای تئاتر آنلاین و چگونگی آموزش تئاتر به صورت آنلاین هستیم و اینکه چه راهکارهایی از لحاظ محتوایی و فنی و با چه فهرست مطالب تدریسی برای کاربردی شدن این شیوه از تئاتر مورد نیاز است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند