صحنه

سرانجام شبح اپرا آرام گرفت

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش معروف «شبح اُپرا» که ۳۵ سال است در تئاتر برادوی آمریکا به روی صحنه می‌رود به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی در دوران کرونا، از فوریه آینده دیگر اجرا نخواهد شد.

نمایش «شبح اُپرا» که رکورددار طولانی‌ترین نمایش موزیکال به روی صحنه رفته در تئاتر برادوی است، قرار است در فوریه ۲۰۲۳ به پایان برسد.

این نمایش موزیکال که از سال ۱۹۸۸ در برادوی به روی صحنه می‌رفت و حتی رکود اقتصادی، جنگ و تغییرات فرهنگی نیز مانع توقف آن نشده بود، روز ۱۸ فوریه سال آینده و کمتر از یک ماه پس از سی و پنجمین سالگردش پس از بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ اجرا به پایان خواهد رسید.

درآمد گیشه این نمایش از زمان آغاز مجدد پس از همه‌گیری کرونا، نوسان داشته است و به بیش از یک میلیون دلار (۸۷۰,۰۰۰ پوند) در هفته رسیده و در کمترین حالت هم به حدود ۸۵۰ هزار دلار رسید. میزان فروش این نمایش در هفته گذشته بیش از ۸۶۷ هزار دلار بود.

نمایش «شبح اپرا» بر اساس رمانی از «گاستون لورو»، داستان آهنگساز بد شکلی را روایت می کند که خانه اپرای پاریس را تسخیر کرده و دیوانه‌وار عاشق یک سوپرانوی جوان و بی‌گناه به نام کریستین می شود.

«کامرون مکینتاش» تهیه کننده این نمایش در بیانیه‌ای اعلام کرد: «به عنوان یک تهیه کننده رویای این را دارید که یک نمایش برای همیشه اجرا شود. در واقع این نمایش، رکورد بیشترین اجرای آثار موزیکال را در تاریخ برادوی از آن خود کرده اما همه نمایش‌ها بالاخره روزی به پایان می‌رسند».

نمایش «شبح اپرا» نخستین بار در سال ۱۹۸۶ در لندن به روی صحنه رفت و از آن زمان تاکنون ۱۵۴ میلیون نفر در ۱۸۳ شهر جهان به ۱۷ زبان به تماشای این نمایش نشسته‌اند و در مجموع ۷۰ هزار بار اجرا شده است که فروشی بالغ بر ۵ میلیارد دلار را رقم زده است.

ان نمایش تنها در تئاتر برادوی آمریکا بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ بار به روی صحنه رفته و ۱۹ میلیون نفر مخاطب آن بوده‌اند.

پایان نمایش «شبح اپرا» به این معنا خواهد بود که رکورد نمایش‌هایی که بیشترین بازه زمانی روی صحنه بوده‌اند به «شیکاگو» خواهد رسید که از سال ۱۹۹۶ آغاز به کار کرده و نمایش «شیر شاه» نیز در رتبه بعدی قرار می‌گیرد که از سال ۱۹۹۷ اجرا می‌شود.

همه‌گیری ویروس کرونا صدمات جدی به عرصه تئاتر وارد کرد و برادوی برای مدت ۱۸ ماه تعطیل شد. در این میان برخی از نمایش‌های معروف چون «همیلتون» و «شیرشاه» به روند عادی بازگشتند اما برخی دیگر از نمایش‌ها نیز با چالش جدید رو به رو شدند که از دلایل آن می‌توان به نرسیدن شمار تماشاگران به سطوح پیش از دوران کرونا مربوط دانست.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند