بدون قرار قبلی

از دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما تا تماشای ۲ فیلمی که برای بانوان رایگان است

به گزارش باکس افیس ایران: فیلم‌های «بدون قرار قبلی» و «هناس» همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت برای بانوان به همراه خانواده‌هایشان به صورت رایگان اکران می‌شود، همچنین فیلم «انفرادی» با فروش ۴۴ میلیارد تومان جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را از آن خود کرده است.

فیلم‌ بدون قرار قبلی محصول سال ۱۴۰۰ بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت موسسه تصویر شهر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نویسندگی فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی، کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و در این جشنواره سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی را از آن خود کرد و برنده بهترین صداگذاری علیرضا علویان شد.

خردادماه امسال بدون قرار قبلی به عنوان فیلم برگزیده سال ۱۴۰۱ کمیسیون ملی یونسکو در ایران انتخاب شد و تقدیرنامه عالی به بهروز شعیبی و محمود بابایی اهدا شد. همچنین ۱۴ تیرماه امسال لوح سپاس فرهنگستان هنر به این فیلم اهدا شد. چندی پیش نیز نماهنگ این فیلم با صدا و حضور محمد معتمدی رونمایی شد.

«بدون قرار قبلی» پرداختن به هویت ایرانی

بدون قرار قبلی با پرداختن به هویت ایرانی، اسلامی، ششمین فیلم بلند شعیبی است که فیلمنامه‌ آن با الهام از یکی از داستان‌های مصطفی مستور  (نویسنده و مترجم)، نوشته شده ‌است و از ۱۸ خرداد امسال توسط پخش موسسه تصویر شهر در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خود را آغاز کرده است و تاکنون فروش این فیلم به بیش از ۲ میلیارد و ۵۲ میلیون تومان رسیده است.

داستان فیلم در مورد دختری به نام یاسمن است که پس از سال‌ها به دلیل مرگ پدرش به ایران بازگشته است. پسر او دچار اوتیسم است و این مسئله، سفر را برایش دشوار می‌کند. یاسمین شناختی از پدرش ندارد و بیش از آن میراثی که پدر برایش گذاشته‌ است باعث تعجب او می‌شود. اقامت کوتاه او در زادگاه پدر و دیدار با کسانی که پدرش را می‌شناسند او را به درک تازه‌ای از انسان و مفهوم مرگ می‌رساند.

پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، امین میری، محمد کیانی، عرفان ابراهیمی، رضا صابری، حامی ترابی و صابر ابر از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم هناس به نویسندگی احسان ثقفی و مهدیه عین‌اللهی، کارگردانی حسین دارابی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه محصول سازمان سینمایی سوره حوزه هنری است که برای نخستین بار در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

«هناس» فیلمی در ژانر بیوگرافی

این فیلم در ژانر بیوگرافی ساخته شده است و ساختاری زنانه دارد و داستان این فیلم حول محور داریوش رضایی دانشمند هسته‌ای ایران است که توسط اسرائیل ترور شد و روایت تلاش‌های عاشقانه زنی برای خارج کردن زندگیش از تشویش و تلاطم است.

مریلا زارعی، بهروز شعیبی، وحید رهبانی، سیاوش طهمورث، سولماز غنی، امین میری، علیرضا نایینی و کوثر حیدری از بازیگران فیلم هناس هستند.

این فیلم از ۱۸ خرداد امسال توسط موسسه بهمن سبز در سینماهای سراسر کشور اکران عمومی خود را آغاز کرده است و تاکنون بیش از ۲ میلیارد و ۵۴۹ میلیون تومان فروش داشته است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۷ تیرماه در صفحه شخصی خود در توییتر اعلام کرد: همزمان با آغاز دهه ولایت و امامت، و همچنین سالروز مقاومت غرور آفرین مردمان سرزمینم در پاسداشت هویت ایرانی اسلامی در مسجد گوهرشاد، تماشای دو فیلم بدون قرار قبلی و هناس برای تمامی بانوان کشور به همراه خانواده عزیزشان روز  ۲۱ تیرماه در کلیه سینماهای کشور رایگان خواهد بود.

«انفرادی» دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما

فیلم سینمایی انفرادی در ژانر کمدی به نویسندگی حمزه صالحی، کارگردانی سیدمسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سیدابراهیم عامریان محصول سال ۱۳۹۸ است که اکران آن از اردیبهشت امسال توسط خانه فیلم در سینماهای کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

این فیلم داستان مردی پرنفوذ و بدهکار را روایت می‌کند که قصد دارد سرقت جدیدی را آغاز کند و در این راه از دو دوست دوران جوانیش کمک می‌گیرد. در ابتدا این سه دوست از دزدی ماشین آغاز کرده اما چون پول کافی به دست نمی‌آورند، اقدام به سرقت بزرگی می‌کنند و همین امر آنان را وارد ماجراهای جالبی می‌کند.

انفرادی یک کمدی اجتماعی است که مسائلی همچون روحانیت، موسسات اعتباری و مالی، وضعیت قوانین قضایی کشور و سیستم فاسد در نیروهای پلیس را دستمایه روایت داستان خود کرده است.

این فیلم دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای ایران با فروش ۴۴ میلیارد تومان، بعد از فیلم سینمایی دینامیت شد. بدین ترتیب رتبه اول و دوم از لحاظ فروش را دو فیلم از همکاری مشترک اطیابی- عامریان از آن خود کردند.

گروه سازنده انفرادی امیدوار است با توجه به رضایت‌مندی مخاطبان از این فیلم سینمایی، بتواند روی آمار فروش بر اساس مخاطب نیز تاثیر مثبتی بگذارد. پوستر این فیلم سینمایی را امین شفیعی طراحی کرده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند