جشنواره

نمایش «نازنین و غولک‌ها» در جشنواره تئاتر همدان به اهمیت کنجکاوی کودکان می‌پردازد

به گزارش باکس افیس ایران:  نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «نازنین و غولک‌ها» گفت: این نمایش به عنوان یکی از آثار شرکت کننده در بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، اهمیت کنجکاوی کودکان و پاسخ به سوالات آن‌ها را در قالبی داستانی، به والدین گوشزد می‌کند.

موسی هدایتی که از استان کردستان با نمایش «نازنین و غولک‌ها» در جشنواره بیست و هفتم حضور دارد، افزود: این نمایش به اهمیت دادن کنجکاوی کودکان و پاسخ به سوالات آنها را برای والدین گوشزد می‌کند.

وی اظهار داشت: کودکان همواره در ذهن خلاق خود سوال‌های زیادی دارند که از بزرگ‌ترها و معلمان خود می‌پرسند؛ اما والدین و مربیان بعد از پاسخ به چند سوال، دیگر حوصله پاسخگویی به کودکان را ندارند و به آنها بی‌توجهی می‌کنند.

هدایتی تصریح کرد: کودکان در ذات خویش کنجکاو هستند و همه چیز در این دنیا برای آنها تازگی دارد، سؤال‌های بی‌شماری با کلمات پرسشی «چگونه و چرا» می‌پرسند؛ از علت آبی بودن آسمان گرفته تا چرا موقع جوشاندن آب، بخار از کتری بیرون می‌آید، که گاهی والدین با بی‌توجهی به این سوالات پاسخ می‌دهند.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه وقتی کاری یا درسی به صورت اجبار به کودکان و دانش‌آموزان تحمیل ‌شود، این اجبار تبدیل به غول می‌شود، گفت: تئاتر خیابانی بسیار قدرتمند و تاثیرگذار است چرا که ارتباط بی‌واسطه و مستقیم با تماشاچی برقرار کرده و مسائل و معضلات جامعه را بیان می‌کند.

کارگردان و نویسنده «نازنین و غولک‌ها» افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان یک جشنواره تخصصی است که در کنار اجرای نمایش بار آموزشی نیز دارد و با برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای هنرمندان و هنر دوستان با حضور اساتید مجرب برای ترویج هنر نمایش گام موثری برمی‌دارد.

وی در ادامه عوامل اجرایی نمایش را معرفی کرد و افزود: محمدصدرا شهبازیان بازیگر خردسال و بیتا شهبازیان، محمد شهبازیان، مهدی رسولی، عاطفه بهمنی، آیسودا بشیری سایر بازیگران؛ زینب عربیان، کیمیا شهبازیان، امیر شهبازیان، مسعود یارعلی، سهیلا عبدالملکی، مهدی رسولی و شیما میرکی عوامل پشت صحنه هستند.

به گزارش ایرنا؛ بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، به دبیری امیر مشهدی عباس از یکم تا ششم تیرماه سال ۱۴۰۱ با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

این جشنواره با حضور ۷۰ گروه نمایشی داخلی و خارجی برگزار می شود، ۵۰۰ اثر از گروه های نمایشی داخلی و خارجی به جشنواره ارائه شد که پس از داوری اولیه ۷۰ گروه نمایشی به این دوره از جشنواره راه یافتند. در این دوره از جشنواره گروه های نمایشی از پنج کشور ایتالیا، یونان، ارمنستان، ترکیه و عراق حضور دارند و با دیگر راه یافتگان به این رویداد رقابت می کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند