آرامش با کدئین خیابانی

به گزارش باکس افیس ایران: «استامینوفن با طعم کدئین» عنوان یکی از آثار منتخب در چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر است که در بخش خیابانی این دوره از جشنواره میزبان مخاطبان است؛ قصه بیژن و منیژه که برای رهایی از دغدغه نرسیدن‌های خود به یک زندگی ایده‌آل در جامعه امروزی آرامش‌بخشی با دوز بالا می‌سازند.

مجتبی خلیلی کارگردان نمایش خیابانی استامینوفن با طعم کدئین که برای پنجمین دوره است در جشنواره تئاتر فجر با ارائه اثر شرکت دارد در گفت و گو اظهار داشت: این نمایش خیابانی درباره شرایط اقتصادی و جوانانی است که برای شروع زندگی با مسائلی درگیرند؛ استامینوفن با طعم کدئین زندگی بیژن و منیژه زوج جوانی است که پس از دانش‌آموختگی در رشته داروسازی برای ورود به بازار کار با صحنه‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شوند.

وی افزود: مسائلی عجیب و غریب همچون نوبت‌گیری و زمانی که فروخته می‌شود و شهادتی که در ازای پول به دروغ در محکمه عدالت داده می‌شود. استامینوفن به بررسی با مسایل می‌پردازد.

خلیلی می‌گوید این دو به سراغ ساخت استامینوفنی با کدئین بالا می‌روند تا آرامش‌بخشی برای مواجهه برای این کارهای عجیب و غریب و دغدغه زندگی ایده‌آلی باشد که به آن نرسیدند.

این کارگردان جوان همچنین درباره بازبینی حضوری آثار برای این دوره از جشنواره تئاتر فجر گفت: دو مرحله‌ای شدن کار ارسال و بازبینی حضوری نقاط مثبت بسیاری داشت و از آنجایی که هزینه گروه‌ها زیادتر بود دبیرخانه جشنواره کمک هزینه‌ای برای نمایش‌های خیابانی لحاظ کرد و در مرحله بازبینی حضوری توانستبیم کار را اجرا و نقاط ضعف و قوت آن را ببینیم.

حضور پررنگ آثار استانی

خلیلی به حضور پررنگ آثار استانی در این دوره از جشنواره هم اشاره کرد و افزود: احیای جشنواره منطقه‌ای فجر پس از ۷ سال از نقاط قوت این دوره از جشنواره است که باعث شد آثار متنوع و بیشتری به جشنواره برسد و طبق جدول، دستکم حضور ۸۰ درصدی شهرستانی‌ها در نمایش خیابانی را شاهدیم.

وی درباره بخش بین‌الملل جشنواره امسال هم گفت: حضور خارجی‌ها در این دوره از جشنواره با وجود کم بودن اما قابل ستایش است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند