یاس تمام

«خانه برناردا آلبا» در لهستان بنا شد

به گزارش باکس افیس ایران: گروه «یاس تمام» در جدیدترین تجربه بین‌المللی خود نمایش «خانه برناردا آلبا» را در جشنواره والیسکا در کشور لهستان به صحنه برد.

زهرا صبری کارگردان تئاتر و سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» درباره جدیدترین اجرای بین‌المللی گروه، گفت: با نمایش «خانه برناردا آلبا» برای حضور در سی و پنجمین جشنواره والیسکا در لهستان دعوت شدیم و به دلیل اینکه قول حضور در این جشنواره را داده بودم با وجود تمام مشکلات مالی موجود، در جشنواره شرکت کردیم.

وی با اشاره به حضور گروه‌هایی از کشورهای لهستان، ایتالیا، کلمبیا، اوکراین، مجارستان، استونی و آلمان در جشنواره والیسکا، افزود: از میان بیش از ۱۳۰ کار متقاضی فقط ۲۵ کار در جشنواره حضور داشتند.

صبری در ادامه تأکید کرد: ما برای حضور در این جشنواره هیچ حامی و اسپانسر مالی نداشتیم و اداره‌کل هنرهای نمایشی نیز نتوانست حمایتی از ما انجام دهد. از این رو به دلیل قولی که برای حضور در جشنواره داده بودم با هزینه شخصی در جشنواره والیسکا شرکت کردیم و خوشبختانه تجربه بسیار خوبی بود و اجرای «خانه برناردا آلبا» نیز با بازخورد بسیار خوبی مواجه شد.

سرپرست گروه تئاتر «یاس تمام» درباره گروه بازیگران نمایش «خانه برناردا آلبا» برای اجرا در جشنواره والیسکا یادآور شد: مهدی شاه‌پیری به دلیل مشکلات کاری نتوانست در این اجرا حضور داشته باشد و من به همراه رکسانا بهرام و ندا هنگامی در نمایش به ایفای نقش پرداختیم. علی کوزه‌گر نیز طراحی نور اجرا را انجام داد.

این هنرمند تئاتر که تمام اجراهای بین‌المللی خود را به اشخاص و رویدادهای مختلف تقدیم می‌کند، در پایان اعلام کرد که اجرای نمایش «برناردا آلبا» در جشنواره والیسکا به والدین کودکان اوتیسم بالاخص مادران کودکان اوتیسم که صبورانه، با بردباری و با لبخند نگهداری فرزندان‌شان را انجام می‌دهند و زحماتی که برای فرزندان‌شان متقبل می‌شوند بسیار بیش از مادران دیگر است، تقدیم شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند