فیلم تئاتر

۴ مقطع از زندگی یک قهرمان ملی در «برونسی»

به گزارش باکس افیس ایران: علاقه مندان به هنرهای نمایشی می توانند در ایام نوروز به دیدن فیلم تئاتر «برونسی» به کارگردانی مرتضی شاه کرم بنشینند.

تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای علاقه‌مندان به تئاتر است که به دیدن آثار نمایشی روی صحنه که معمولاً از ۷ فروردین ماه اجراهای خود را آغاز می‌کنند، بنشینند اما در طول ۲ سال گذشته با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری در ایام تعطیلات نوروزی به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم، استقبال از دیدن فیلم‌تئاترهای مختلف توسط علاقه مندان به هنرهای نمایشی بیشتر شده است. البته امسال با کنترل وضعیت بیماری و عادی‌تر شدن شرایط از نیمه دوم تعطیلات نوروزی نمایش‌های مختلفی در تماشاخانه‌های تئاتری روی صحنه می‌روند یا اجرای سال قبلشان را ادامه می‌دهند و شهروندان تهرانی و یا مهمانان نوروزی که به پایتخت می‌آیند می‌توانند به دیدن این آثار بنشینند اما با این وجود دیدن فیلم تئاتری قدیمی و جدید برای افرادی که دیدن یک نمایش اجرا شده را از دست داده‌اند، علاقه‌مندانی که به دنبال تکمیل آرشیوشان هستند و یا در تهران زندگی نمی‌کنند و دیدن نمایش‌هایی که در مرکز تئاتر کشور به صحنه می‌رود برایشان امکان پذیر نیست، خالی از لطف نخواهد بود.

در همین راستا به روال سال‌های قبل در گزارش‌هایی جداگانه به معرفی فیلم تئاترهایی می‌پردازیم که در زمان اجرای عمومی مورد توجه قرار گرفتند و حتی فیلم تئاترهایشان نیز بعد از انتشار همچنان پرمخاطب هستند. از این رو دیدن فیلم تئاتر «برونسی» به نویسندگی و کارگردانی مرتضی شاه کرم به علاقه مندان هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود.

نمایش «برونسی» که ۴ مقطع از زندگی سردار شهید عبدالحسین برونسی را که شامل سربازی، زمان انقلاب، بعد از انقلاب و دوران جنگ و شهادت است به تصویر می‌کشد بهمن ماه ۹۹ بعد از اجرا و برگزیده شدن در جشنواره تئاتر «مقاومت» در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

بازیگران نمایش «برونسی» (به ترتیب ورود صحنه) مسعود شامی خاتونی ، ایمان سلگی ، فرید کیامرثی ، مرتضی شاه کرم ، پروا آقاجانی ، محسن پوشایی ، مائده جلالی ، احمد صمیمی ، سالار مصیب زاده و مجید رحمتی هستند.

عبدالحسین برونسی یکی از قهرمانان ملی است که در ایام زندگی‌اش سابقه مبارزاتی علیه شاه داشت و سپس به جنگ علیه دشمن بعثی رفت و در عملیات بدر به مقام شهادت نائل آمد. زندگی او پر از فراز و نشیب‌های متعدد است و در این نمایش چند مقطع از سیر زندگی او بررسی می‌شود و بازخوانی متفاوتی را از یک قهرمان ملی در این اثر شاهد هستیم از رو دیدن زندگی این شهید بزرگوار برای علاقه مندان به فعالیت‌ها و زندگی شهدا خالی از لطف نیست.

این روزها علاقه مندان به دیدن فیلم‌تئاترها می‌توانند این محصولات را با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی‌ها و پلتفورم های مختلف نمایش فیلم تماشا کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند