پس از ده سال طلسم سریال الف ویژه کمال تبریزی می‌شکند | «سرزمین کهن» با یک فوج ستاره جمعه‌ها در شبکه سه

بالاخره تکلیف سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی مشخص شد. در دوران بی‌سریالی تلویزیون، مدیران رضایت دادند با پخش این سریال تا حدی توجه مخاطبان را به این رسانه جلب کنند. «سرزمین کهن» با نام جدید «سرزمین مادری»، از ۱۴ مهر، هر هفته جمعه‌ها روی آنتن شبکه سه خواهد رفت.سریالی که به جرات می‌توان گفت اکثر ستاره‌های سینما و تلویزیون در آن بازی دارند، از شهاب حسینی ، جواد عزتی ، محسن تنابنده و امیر آقایی تا نیکی‌کریمی و هنگامه قاضیانی.

به گزارش باکس آفیس ایران، مدتی پیش مهدی نقویان رئیس مرکز سیما فیلم در نشستی خبری از مرتفع شدن مشکلات سریال «سرزمین مادری» خبر داده و اعلام کرده بود که ایرادهای این مجموعه رفع شده و به زودی شاهد پخش آن از یکی از شبکه‌های سراسری خواهیم بود.

هنوز خبر رسمی درباره پخش این سریال منتشر نشده اما حسین محجوب، یکی از بازیگران اصلی این سریال، ویدئویی منتشر کرده از شروع پخش این سریال خبر از جمعه ۱۴ مهر خبر داده است.کمال تبریزی در گفت‌وگویی با ایسنا پیشتر نسبت به این مساله ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته بود او را در جریان این مسئله قرار نداده‌اند.

شهاب حسینی در نقش «رهی» در نمایی از سریال «سرزمین کهن»
«سرزمین کهن» اولین بار ده سال پیش در زمستان سال ۱۳۹۲ روی آنتن رفت اما بعد از پخش فقط چهار قسمت به خاطر بالاگرفتن اعتراض‌ها متوقف شد. حاشیه‌های سریال تبریزی در آن زمان آنقدر بالا گرفت که سیدعزت‌الله ضرغامی، رییس وقت سازمان صداوسیما را به پوشیدن لباس قوم بختیاری و سفر به این مناطق وادار کرد. چند مدیر وقت در صداوسیما برکنار شدند اما قائله «سرزمین کهن» در آن زمان ختم به خیر نشد و تنها راه حل حذف از آنتن تشخیص داده شد.

در این سال‌ها با آمدن هر کدام از روسای جدید سازمان صداوسیما، تلاش‌هایی مبنی بر پخش سریال صورت گرفت؛ حتی یک پژوهشگر تاریخ بختیاری با حضور در یک برنامه تلویزیونی اینگونه اظهار کرد که ما بختیاری‌ها زود قضاوت کردیم و فقط چند قسمت از این سریال را دیدیم در حالی که قهرمان داستان شخصیتی لر و بختیاری است و گفته‌اند اواسط داستان از این قوم ایرانی خیلی تعریف و تمجید می‌شود. این پژوهشگر همچنین عنوان کرد که قرار است چند تن از بزرگان قوم بختیاری سریال «سرزمین مادری» را تا انتها تماشا کنند و با مذاکره آنان با صداوسیما این سریال به پخش برسد.

چند بار دیگر درباره حل مشکل این سریال و پخش آن اطلاع‌رسانی شد اما هیچ‌وقت این امکان فراهم نشد. حالا باید دید واقعا روز جمعه ۱۴ مهر شاهد پخش اولین قسمت این سریال خواهیم بود یا باز هم بر سر راه پخش آن مشکلی ایجاد خواهد شد.

«سرزمین مادری» از جمله پروژه‌های پربازیگر و پرهزینه صداوسیما محسوب می‌شود و بازیگران شناخته شده‌ای همچون: شهاب حسینی، محمد رضا فروتن، جواد عزتی، امیر آقایی، علی شادمان، نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی، بابک حمیدیان، پژمان بازغی، محسن تنابنده، مرحوم پرویز پورحسینی و… در آن ایفای نقش کرده‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند