ناهیدپور

«خانه امن» برای مخاطب تلویزیون جذاب خواهد بود

به گزارش باکس افیس ایران: ناهیدپور گفت: «خانه امن» فرآیند سختی در مرحله پس از تولید دارد و با توجه به داستان متفاوتش، برای مخاطب جذابیت خواهد داشت.

پریسا ناهیدپور تدوینگر مجموعه تلویزیونی «خانه امن» درباره تدوین این سریال جاسوسی – امنیتی گفت: تدوین سریال «خانه امن» از ابتدایِ پروژه شروع شده است و همزمان با تصویربرداری، پیش می‌رود.

وی ادامه داد: «خانه امن» فرآیند سختی در حوزه پس از تولید دارد؛ مراحل تدوین، جلوه‌های ویژه بصری، صداگذاری، موسیقی و اصلاح رنگ این سریال بسیار سنگین و به اندازه تولید آن مهم است.

تدوینگر سریال «ترور خاموش» در ادامه اظهار کرد: تهیه‌کننده و کارگردان این سریال به من اعتماد کردند و کار تدوین را به من سپردند. این همکاری دوم من با آقایان صفری و معظمی است. کارگردان این مجموعه به شدت از ایده‌های جدید استقبال می‌کند و ما تعامل بسیار خوبی با یکدیگر داریم؛ این امر برای من به عنوان تدوینگر حائز اهمیت است.

ناهیدپور درباره جوانگرایی در حوزه تدوین خاطرنشان کرد: ابوالفضل صفری به دنبال نیرو‌های جوان می‌رود و برای آن‌ها میدان عمل وسیعی فراهم می‌کند. بنابراین جوان‌گرایی از مولفه‌های اصلی انتخاب های اوست. در اکثر آثاری که او تولید کرده، ترکیبی از نیرو‌های جوان و افراد با تجربه وجود دارند که این امر زمینه خوبی را برای افرادی چون من فراهم می‌کند تا در کنارشان بیاموزم.

وی درباره عامل موثر بر موفقیت بیشتر یک تدوینگر گفت: به نظر من حرفه‌ تدوین متکی به مطالعه و مشاهده است. همچنین گذراندن دوره دستیاری برای یک تدوینگر بسیار مهم است؛ تدوینگری موفق می‌شود که با افراد حرفه‌ای در این زمینه کار کند و دوره‌ دستیاری خود را کنار افراد کاربلد بگذراند. من در این زمینه بسیار خوش شانس بودم و با سه تن از تدوینگران بنام سینمای ایران کار کرده و از هر کدام نکات فراوانی را آموخته ام؛ اما نوع نگاه خود را مدیون حمیدرضا قربانی هستم که در سریال «ترور خاموش» با او همکاری کردم.

وی درباره اینکه می‌گویند «تدوینگر کارگردان دوم است»، بیان کرد: همه چیز بستگی به فرم اثر دارد و این جمله در بسیاری از آثار صدق نمی‌کند. تدوینگر باید کاملاً وابسته به فرم روایت باشد. وفادار بودن به ساختار روایی اثر بسیار مهم است. پیاده سازی ایده‌های جدید هم باید در خدمت فرم باشد و نباید از اثر بیرون بزند.

این تدوینگر جوان در پایان درباره پیش بینی خود از موفقیت سریال «خانه امن» گفت: به نظرم «خانه امن» کار موفقی خواهد بود و با استقبال مخاطبان روبرو می‌شود؛ چرا که به لحاظ ژانر پرطرفدار است. زحمات فراوانی در روند تولید آن کشیده شده و کارگردانی متفاوتی با سایر آثار مشابه دارد. علاوه بر این، فیلمنامه دارای داستان‌های موازی خانوادگی نیز هست که با پیکره اصلی داستان پیوند می‌خورد. به همین جهت تصورم این است که هم برای مخاطب عام و هم مخاطب خاص تلویزیون جذاب خواهد بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند