بررسی واکنش عجیب رئیس سازمان سینمایی به قرائت اشتباه دعای تحویل سال | این اشتباه طبیعی نبود آقای خزاعی ، با یک معذرت خواهی جمعش می‌کردید

درحالی‌که قرائت اشتباه دعای تحویل سال نو توسط رئیس سازمان سینمایی، واکنش‌های فراوانی را به همراه داشته و به یکی از بحث‌های روز سینما تبدیل شده، خود محمد خزاعی اصلا به این اشتباه معتقد نیست. خزاعی تلفظ اشتباه «الانهار» و «حَول» را تپق و امری طبیعی قلمداد می‌کند و تاکید دارد که معترضان این اشتباه اساسی، فسیل‌های سیاسی و عقده‌گشایانی هستند که نمی‌خواهند دستاوردهای جشنواره را ببینند. ایکاش محمد خزاعی ریس محترم سازمان سینمایی به جای توجیه، اشتباه خود را می‌پذیرفت و معذرت خواهی می‌کرد.

به گزارش باکس آفیس ایران، دو روز پس از اینکه محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی در مراسم اختتامیه جشنواره فجر، دعای تحویل سال را در چند بخش با اشتباه تلفظ کرد، سینماگران، منتقدان و مخاطبان در فضای مجازی نسبت به او معترض شدند و شوخی‌های زیادی هم در این رابطه شکل گرفت. خزاعی، امروز سه‌شنبه ۲۴ بهمن در نشست خبری اولین جشنواره فیلم خزر صبح نسبت به این مسئله واکنش نشان داده است.

او نه تنها اشتباهش را نپذیرفته و از مردم به این دلیل عذرخواهی نکرده، که آن را کاملا طبیعی دانسته و توپ را به زمین مخالفان جشنواره فجر انداخته است. خزاعی گفته: «طبیعی است که بعد از بیست شب فشردگی جشنواره در شب آخر که به عنوان جمع‌بندی داوری‌ها، سخت‌ترین شب است، کسی در سخنرانی خود تپق بزند. این اتفاق قبلاً هم برای من و برای خیلی‌ها رخ داده است. حالا یک عده‌ای از دوستان عقده گشایی و تخریب کردند. آنهایی که فسیل سیاسی بودند و می‌خواستند من را تخریب کنند، بحث دیگری است و بالاخره این اتفاق هم رخ داد! آنها نمی‌خواستند دستاوردهای جشنواره را بینند، حتی برخی این موضوع را مطرح می‌کردند که آیا من بلدم نماز بخوانم یا نه؟»

این درحالی است که بخش مهمی از واکنش‌ها به این امر بدیهی اشاره دارد که دعای تحویل سال نو آنقدر برای همه ما ایرانیان تکرار شده که در ذهنمان مانده و حتی اگر بخواهیم هم نمی‌توانیم آن را اشتباه بخوانیم. حتی محسن تنابنده هم ویدئویی از باباپنجعلی هنگام خواندن دعای تحویل سال نو منتشر کرد و نشان داد که حتی افراد آلزایمری هم آن را فراموش نکرده‌اند. درواقع این ویدئو حتی بدون تحلیل‌های خاصی که خزاعی مدنظر دارد هم در شبکه‌های اجتماعی پربازدید و واکنش‌برانگیز شده است.

خزاعی گفته: «من به همه آنهایی که عقده گشایی کردند و آنهایی که چندسال قبل جزو کاندیداهای ریاست‌جمهوری بودند و امروز توییت می‌زنند، می‌گویم ای کاش موقع سال تحویل به یاد من باشند و وجدان آنها آرام باشند. تپق زدن باز هم ممکن است اتفاق بیفتد. من اولش اصلا فکر نکردم که اشتباه کردم. من اتفاقا نوشته داشتم اما اصلا از روی نوشته نخواندم. همه کسانی که در ایران زندگی می‌کنند این دعاها را بلدند دلایل این تخریب را می‌دانم اما جای مطرح کردنش اینجا نیست.»

نکته مهمی که خزاعی به آن اشاره کرده این است که علت این هجمه‌ها خوانش اشتباه او نیست و یک عده عقده‌گشا می‌خواهند دستاوردهای جشنواره امسال را زیر سوال ببرند. این درحالی است که با فهرست عجیب‌وغریب نامزدها و برگزیده‌های جشنواره فجر جایی برای صحبت از دستاورد باقی نمی‌ماند و خزاعی به طور کل تمام اعتراض‌ها را نادیده گرفته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند