اختتامیه جشنواره موسیقی دانشجویی صبا برگزار شد

به گزارش باکس افیس ایران: مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در تالار وحدت برگزار شد.

اختتامیه دومین دوره جشنواره موسیقی دانشجویی صبا در تالار وحدت آغاز شد. مراسم به یاد استاد پرویز مشکاتیان برگزار شد. اختتامیه جشنواره با حضور پرشور دانشجویان همراه بود و تمامی صندلی‌های تالار مملو از جمعیت بود و بسیاری ایستاده برنامه را دنبال می‌کردند.

آغاز مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره موسیقی دانشجویی صبا

اجرای گروه چکاد آغازگر برنامه بود. در ادامه کلیپی از زندگی پرویز مشکاتیان از زبان خودش پخش شد.

بابک خضرایی استاد دانشکده موسیقی دانشگاه هنر در ادامه پشت میکروفن رفت و گفت: پرویز مشکاتیان عاشق ایران بود. آثار او ادبیات موسیقی را غنا بخشید. او موفق ترین پیوندها میان موسیقی ایرانی با شعر نو را رقم زد. به دام ابتذال نیفتاد. به معرفت خود عارف بود و می خواست زبانش زبان دل مردمانش باشد.

سپس بیژن کامکار موزیسین پشت میکروفن رفت و گفت: پرویز خیلی خوش تیپ بود. شیک زندگی می کرد و قطعات شیکی هم می ساخت. در جشن هنر بیشتر با پرویز مشکاتیان آشنا شدم. در آهنگ آمدهای پر آتش با صدای شهرام ناظری با پرویز همکاری کردم. برای این قطعه پرویز به من گفت دف خور این آهنگ خوب است و در زمان ساخت اثر همیشه صدای دف تو در گوشم بوده است. به پرویز گفتم چگونه این آثار را خلق می کنی‌؛ به من می گفت این آهنگ ها از بچگی درون من بود؛ نمی دانستم چگونه این آثار را خلق کنم اما حالا این علم را پیدا کرده ام. یکی از نقاط قوت پرویز تسلطش به ادبیات ایران بود. هنوز مرگ پرویز را باور نکردم. فکر می کنم او به مسافرت رفته است. کاش در مسافرت بود و می آمد که او را ببینیم.

در ادامه کلیپی از مراسم تشییع پرویز مشکاتیان پخش شد.

حمید عسگری ریاست دانشکده موسیقی دانشگاه هنر در ادامه پشت میکروفن رفت و از ارگان‌هایی که برای برگزاری جشنواره کمک کردند، تشکر کرد و از اهداف جشنواره گفت.

سخنرانی پوریا رمضانیان دبیر جشنواره بخش بعدی برنامه بود. رمضانیان گفت: انتقاد‌هایی درباره دوره قبل شد. یکی از انتقادات به سالن بود؛ امسال از تالار رودکی استفاده کردیم و هنرمندان از نقاط مختلف در جشنواره حاضر بودند. ما به تنوع سبک‌ها در جشنواره امسال بیش از پارسال توجه کردیم. جشنواره با ۲۵ میلیون تومان طراحی و برنامه ریزی شد. ما نیاز به کمک وزارت علوم داشتیم؛ هرگز قصد مقابله با جشنواره موسیقی جوان و فجر را نداشتیم، اما نیازمند کمک‌هایی از جمله کمک مالی بودیم. خوشبختانه مدیران انجمن موسیقی و بنیاد رودکی کمک فراوانی به ما کردند.

سپس نوبت به معرفی برگزیدگان رسید. اجرای چهار قطعه از آثار پرویز مشکاتیان با ارکستر ملی ایران به رهبری مهدی قاسمی و خوانندگی وحید تاج بخش بعدی برنامه بود.

در پایان از آوا مشکاتیان دختر پرویز مشکاتیان تقدیر شد. آوا مشکاتیان گفت: از ماه‌ها پیش تلاش دوستان را شاهد بودم که با چه ظرافتی کار‌ها را جلو می‌بردند. موسیقی پرویز مشکاتیان علاوه بر زیبایی درد‌های جامعه را بیان می‌کرد. در شب یادمان او همه حرف‌ها را موسیقی زد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند