جشنواره مردمی

اعلام زمان برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش باکس افیس ایران: نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار برگزار شد.

نشست خبری یازدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور نادر طالب زاده دبیر، وحید جلیلوند مسئول شورای سیاست گذاری و امین سردارآبادی دبیر اجرایی جشنواره در محل حسینیه هنر برگزار شد.

در ابتدای برنامه سردارآبادی گفت: بیش از ۲۴۰۰ اثر در بخش‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، برنامه تلویزیونی، فیلم، فیلمنامه، نقد و مقالات به دبیرخانه جشنواره رسید.

وی افزود: پنج شنبه ده صبح اولین اکران آغاز می‌شود و تا بیستم دی ماه ادامه دارد و نمایش فیلم‌ها در سینما فلسطین و شهرستان‌ها به صورت آنلاین خواهد بود. مخاطبان نیز می‌توانند به صورت آنلاین بحث و گفتگو‌ها را با کارگردان داشته باشند. نمایش فیلم‌های مردمی نیز زودتر از دیگر بخش‌ها آغاز می‌شود.

تجلیل از محمود رضوی در جشنواره عمار

در ادامه نشست، وحید جلیلی بیان کرد: شیوع کرونا و برگزاری آنلاین باعث عدم استقبال نشد، بلکه استقبال در برخی قسمت‌ها بیشتر هم شد.

وی افزود: در جشنواره امسال دو تجلیل و معرفی داریم؛ یکی از آن‌ها کلر ژوبرت نویسنده و هنرمند حوزه ادبیات کودک که فرانسوی و اسلام آورده است. سید محمود رضوی دیگر شخصیت سینمایی خواهد بود که در جشنواره به تجلیل و معرفی او می‌پردازیم.

این فعال هنری در ادامه گفت: امسال سینما فلسطین را نداریم، اما یک برنامه محوری در صدا و سیما و در شبکه افق به صورت زنده خواهیم داشت.

نادر طالب زاده در ادامه اظهار کرد: برای این جشنواره شاهد بلوغی هستم که جای تقدیر دارد. عمار قلعه‌ای برای فیلمسازان دغدغه‌مند و انقلابی است. عمار در حوزه آزادی بیان وارد شد و فیلمسازانی که دغدغه ایران اسلامی و آینده آن را دارند وارد این حوزه شدند و آثاری تهیه شده که برخی از آن را نمی‌توان در رسانه ملی پخش کرد؛ چراکه بی پرده حرف‌های زیادی زده اند.

پوشش جشنواره عمار از تلویزیون

وی افزود: از صدا و سیما باید تشکر کرد که برنامه‌ای را به این جشنواره اختصاص داده و البته به صدا و سیما توصیه می‌کنیم فیلمسازان انقلابی و خط شکن را در بخش برنامه سازی شکار کنند. در بخش کرونا و عملکرد وزارت بهداشت آن هم با جزئیات فراوان و تحقیق و تفحص، بر عهده فیلمساز جراح است که حتما باید به آن بپردازند و این کار عمار است که در آینده انجام خواهد داد.

جلیلی ادامه داد: دعوت رهبری برای دیدن یک آوینی دیگر لبیک گفته شد و خواهید دید. کار دیگری که در عمار کلید زده شده پرداختن به سوژه‌هایی است که تاکنون در سینمای ایران به آن‌ها پرداخته نشده است و از مردم برای چنین کاری دعوت به همکاری می‌شود. برای نمونه حدود هزار ماجرا، قصه، موضوع، شخصیت در سایت قرار داده شده و امیدواریم با گسترش این وضعیت اتفاقات بزرگی رقم بخورد و به گنجینه‌ای با قابلیت دراماتیک و تصویری برای فیلمسازان و سینمای ایران برسیم. همچنین پویش کتاب «سلول‌های بهاری» و «لذت سادگی» در جشنواره امسال عمار داریم.

جلیلی درباره پرداختن به تولید فیلم‌های سینمایی و قوی‌تر کردن آن، بیان کرد: در بخش داستانی مسیر رو به رشدی داشتیم کارگردان‌های جوان و آثار خوبی معرفی می‌شوند و به نظرم برآیند آن‌ها به نسبت دهه شصت بیشتر خواهد بود. در حوزه فیلمنامه اتفاقات خوب و رشد محسوسی روبرو هستیم. امیدواریم عمار هم در حد توان خودش بتواند حمایت‌های لازم را انجام دهد.

سینما سیار در جشنواره عمار اجرایی می‌شود

جلیلی در خصوص برگزاری سینما سیار، گفت: این موضوع بستگی به دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا دارد که اگر اجازه دهد انجام می‌دهیم. البته که سال‌های قبل در این خصوص به موفقیت و تجربه خوبی رسیده بودیم. گسترش تماشای سینمای ایران یکی از اهداف عمار بوده و خواهد بود و در این زمینه تمام تلاشمان را خواهیم کرد.

مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی عمار درباره یکسویه بودن اهداف این جشنواره برای مخاطبان خاص و نداشتن مخاطب عام، اظهار کرد: جشنواره عمار مخاطب عام دارد؛ نمونه آن فیلم سینمایی «منطقه پرواز» است که در جذب مخاطب جزو فیلم‌های پرمخاطب سال گذشته بود و توانست مخاطبان متنوعی را به سینما‌ها بکشاند. اگر با نگاهی منطقی و درست و بدون پیش داوری و قضاوت‌های کلیشه‌ای به ده دوره جشنواره مردمی عمار نگاه کنیم، به نقاط ضعف و قوت آن می‌رسیم و رشد آن را خواهیم دید.
عمار فراخوانی برای رشد هنر انقلاب اسلامی است

دبیر جشنواره مردمی عمار گفت: هرسال در عمار به فضا‌هایی در آثار مستند پرداخته می‌شود که حرف‌های زیادی دارد و قطعا در اکران و نمایش به مشکل بر می‌خورد. این آثار می‌تواند راهگشای مشکلاتی باشد که در بسیاری مواقع نمی‌توان زد، اما در عمار هرساله قوی‌تر می‌شود. امسال نیز چند مستند بسیار خوب با همین مضمون داریم که قطعا مخاطب استقبال و سروصدا می‌کند.

وی افزود: از مخاطبان جشنواره می‌خواهیم که نقاط ضعف را به ما انتقال دهند. حتی اگر با زبان تلخ و تند هم باشد، از آن استقبال خواهیم کرد. هرچقدر نقد‌ها بیشتر، جدی‌تر و منصفانه‌تر باشد، باعث موفقیت بیشتری در حوزه انقلابی می‌شود. جشنواره عمار تلاش می‌کند فیلمسازان انقلابی و سالم در هیاهوی سینما گم نشوند و به درستی با تولید آثارشان دیده شوند. عمار فراخوان و جایگاهی برای رشد هنر انقلاب اسلامی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند