نمایشی که به دردهای اجتماعی کنایه می‌زند

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «روباه» به شکل عمیقی به درد‌های اجتماع و معضلات خانوادگی مانند اعتیاد و دزدی و … کنایه می‌زند.

معصومه خزایی کارگردان نمایش « روباه»، در خصوص این نمایش گفت: نمایشنامه « روباه» نوشته شهرام سلطانی است و این دومین همکاری من بعد از نمایش «مزون» با شهرام سلطانی است.

من از زمانی که سراغ کارهای نمایشی آمدم دغدغه های اجتماعی داشتم که خود در بطن آن بزرگ شدم و این برای من اهمیت داشت. نمایش «روباه» به شکل عمیقی به دردهای اجتماع و معضلات خانوادگی مانند اعتیاد و دزدی و… کنایه می زند. این متن نزدیک به دغدغه های ذهنی من بود و به همین دلیل آن را برای اجرا روی صحنه انتخاب کردم.

خزایی در خصوص انتخاب بازیگران این نمایش گفت: ما در گروه هنری مستانه فعالیت می‌کنیم؛ همکاری من با صحرا اسداللهی ثابت است چرا که دیدگاه های نزدیک به هم داریم و ایشان می توانند بازی های مورد نظر من را اجرا کنند، اما بازیگرانی که انتخاب می کنم در پروژه های مختلف, متفاوت خواهند بود و این موضوع به متن نمایشنامه و توقعی که از کاراکتری که قرار است روی صحنه برود, بستگی دارد.

کارگردان نمایش «روباه» در خصوص پیام این نمایش برای مخاطبان خود گفت: ساختار نمایش «روباه» علاوه بر رئالیستی بودن, فاصله گذاری نیز دارد؛ من به عنوان کارگردان معضلات و مشکلات اجتماعی را که دامنه بسیاری از مسائل است, در نمایش خود مطرح می کنم.

درواقع هدف خود را با اجبار در ذهن مخاطب نمی گنجانم. مخاطب زمانی که از سالن خارج می شود، به نمایش فکر می کند و باید پیامی که دریافت کرده را از او جویا شد. قصد دارم تماشاگر با اندیشیدن به کار من تصویر و نتیجه گیری از کار داشته باشند و ممکن است فکر آن ها نسبت به نمایش در زندگی خودشان سازنده باشد.

وی ادامه داد: من کاراکتر مهتاب را در نمایش «روباه» بازی می کنم و این نقش من را درگیر دنیای این شخصیت کرده است.

خزایی درخصوص کارهای آتی خود هم گفت: در حال حاضر سه متن در دست دارم که هنوز به نتیجه دلخواه خود برای اجرای آن ها نرسیدم؛ ولی آبان ماه با کاری جدید روی صحنه خواهم آمد. کار بعدی که قرار است روی صحنه برود چهارمین کار من خواهد بود. سه کار قبلی من نیز به دردهای اجتماعی اشاره دارد.

گفتنی است ایوب آقا خانی، صحرا اسدالهی، بهناز بستان دوست، معصومه خزایی و هیراد خاتمی بازیگران نمایش «روباه» هستند.

نمایش «روباه» هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در پردیس تئاتر شهرزاد بروی صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند