«سوگ جامه» نگرشی شخصی و هنری به قصه رستم و سهراب دارد

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «سوگ جامه» نگرش شخصی و هنری به داستان اساطیری شاهنامه فردوسی دارد.

ندا نوری بازیگر تئاتر, سینما و تلویزیون در خصوص نمایش « سوگ جامه» گفت: من با میثم عباسی سال‌ها همکاری داشته ام و در جریان نگارش نمایشنامه «سوگ جامه» نیز بودم. من قلم و ایده‌های میثم عباسی را دوست دارم و از طرفی دخل و تصرف در داستان‌های اسطوره‌ای و از فیلتر انسان دیگری گذر کردن، برای من هم جذاب است. نمایش «سوگ جامه» متن فاخر و خوبی دارد.

«سوگ جامه» با نگرشی شخصی و هنری اجرا می شود

نوری در خصوص نقش خود در نمایش «سوگ جامه» گفت: من نقش تهمینه مادر سهراب و همسر رستم را بازی می‌کنم. متن نمایشنامه «سوگ جامه» با تغییراتی از داستان اصلی شاهنامه نوشته شده؛ در داستان شاهنامه تهمینه به رستم نگفته که پسری دارد و رستم از این موضوع بی خبر بوده است؛ اما در نمایش «سوگ جامه» تهمینه اعتراف می‌کند که من برای رستم پیکی فرستاده و او را با خبر کرده ام.در این نمایش خانواده رستم دستمایه ابر قدرت‌ها هستند و همین سبب نابودی آن‌ها می‌شود.

وی افزود: از نظر من نمایش هایی در این سبک مخاطبان زیادی ندارد و فکر می کنم که اگر هدف ما جذب مخاطبان زیاد برای تماشای نمایش بود، باید یک کار کمدی و موزیکال انجام می دادیم. با این حال در نمایش «سوگ جامه» نگرش شخصی و هنری مطرح است که برای تماشا آماده شده و هر کسی برداشت خود را از نمایش دارد و همین موضوع بسیار جذاب است.

بازیگر نقش تهمینه با اشاره به اینکه داستان‌های اساطیری وجود دارد و اگر شخصی شاهنامه را نخوانده باشد، از داستان رستم و سهراب باخبر است، بیان کرد: نویسنده‌های بزرگی در دوره‌ای می‌زیستند و داستان‌هایی را بنا به دوران‌های خود نوشته اند که البته گفته می‌شود، تاریخ تکرار می‌شود و ما هنوز هم ناحقی را می‌بینیم و این در تمام ادوار وجود داشته است. بنابراین زمانی که می‌بینید اتفاق‌ها و داستان‌های قدیمی هنوز هم در زندگی‌ها اتفاق می‌افتد، می‌توانید نگرش جدیدی بنا به قرنی که در آن زندگی می‌کنید به آن‌ها اضافه کنید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند