فرهاد آییش

تبریک متفاوت روز جهانی تئاتر

به گزارش باکس افیس ایران: زوج تئاتری فرهاد آییش و مائده طهماسبی، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به شکلی متفاوت و با امیدواری به اینکه به زودی تئاتر در جهان از خواب بیدار شود، تبریک گفتند.

پنجشنبه ۷ فروردین مصادف است با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی؛ روزی که برای بزرگداشت هنر ماندگار و تأثیرگذار تئاتر نامگذاری شده است. تئاتر هنری زنده است و در رابطه‌ای زنده با مخاطب، زندگی می‌کند.

پیام روز جهانی تئاتر در سال جاری میلادی به قلم «شهید ندیم» هنرمند تئاتر پاکستان نوشته شده و پیام روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۹۹ نیز به قلم اکبر زنجانپور کارگردان و بازیگر با سابقه و مطرح تئاتر ایران به رشته تحریر درآمده است.

اما تفاوتی میان روز جهانی و ملی تئاتر در سال جاری با تمام سال‌های گذشته است و آن تعطیلی تئاتر در سراسر جهان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است؛ تجربه‌ای متفاوت برای تمام خانواده تئاتر در کشورهای مختلف جهان.

از این رو تئاتر در تجربه‌ای بسیار متفاوت در روز بزرگداشت خود در تعطیلی به سر می‌برد و نظاره‌گر شرایطی است که تعیین زمان پایان آن هم از توان این هنر زنده، خارج است.

در این تجربه متفاوت، فرهاد آییش و مائده طهماسبی؛ زوج شناخته شده تئاتر ایران به شکلی متفاوت و از طریق یک ویدئوی کوتاه که در پیوست خبر منتشر شده است، روز جهانی تئاتر را به خانواده تئاتر تبریک گفته‌اند.

این ۲ هنرمند با سابقه تئاتر با اشاره به اینکه تئاتر در حال حاضر به خواب رفته، اظهار امیدواری کردند که به زودی تئاتر در جهان از خواب بیدار شود.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند