داریوش رضوانی

«سمفونی مرگ» از لندن به ایران رسید

به گزارش باکس افیس ایران: نمایش «سمفونی مرگ» به کارگردانی داریوش رضوانی که برداشتی آزاد از نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» آریل دورفمان است این روزها در تماشاخانه مهرگان روی صحنه است.

داریوش رضوانی بازیگر و کارگردان تئاتر که این روزها نمایش «سمفونی مرگ» را در تماشاخانه مهرگان روی صحنه دارد، درباره این اثر نمایشی گفت: «سمفونی مرگ» برداشتی آزاد از نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» آریل دورفمان است که با حضور مژگان معقولی ، بردیا جلالی و خودم به عنوان بازیگر در تماشاخانه مهرگان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه این اثر نمایشی را پیش‌تر در شهر لندن روی صحنه برده بود، افزود: حدود ۶ سال پیش اتفاقی افتاد که باعث شد بر اساس آن اتفاق نمایشنامه «مرگ و دوشیزه» را انتخاب و با برداشتی آزاد از آن نمایشنامه «سمفونی مرگ» را روی صحنه ببرم.

رضوانی درباره شیوه اجرایی نمایش «سمفونی مرگ» توضیح داد: شیوه اجرایی این نمایش کلاسیک است. البته به نوعی فیلم تئاتر نیز شده است و از راش‌های ضبط شده در داخل اجرا استفاده می‌شود یعنی اتفاقاتی که خارج از صحنه رخ داده‌اند در قالب فیلم در اجرا برای مخاطب پخش می‌شوند.

کارگردان «سمفونی مرگ» با بیان اینکه قرار بود این اثر نمایشی در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه برود اما این امر میسر نشد، درباره تأمین هزینه‌های اجرا تأکید کرد: تمام هزینه‌های اجرای نمایش در ایران بر عهده خودم بود.

وی در پایان درباره مدت زمان اجرای عمومی «سمفونی مرگ» گفت: قرار است نمایش را تا روز یکشنبه ۸ اسفند روی صحنه ببریم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند