تماشاخانه

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه

به گزارش باکس افیس ایران: اعلام ظرفیت ۵۰ درصدی پذیرش مخاطبان در تماشاخانه‌ها، نه تنها به کاهش اجرای عمومی آثار منتج نشد که با حضور ستارگان تئاتر ، سینما و موسیقی شاهد گرم تنور اجراهای نمایش نیمه اسفند ماه با میزبانی ۲۷ تماشاخانه از ۶۸ اثر نمایشی در پایتخت هستیم.

همزمان با ورود به نیمه اسفند ماه ۱۴۰۰ از مهمترین رویدادها و اتفاقات تئاتری می‌توان به محوریت و مرکزیت حوزه فعالیت هنرمندان تئاتر به واسطه فصل اجراهای عمومی آثار تئاتری در تماشاخانه‌های کشور اشاره کرد.

از ۲۶ بهمن ماه و بعد از پایان یافتن جشنواره چهلم تئاتر فجر، به سبب قرار گرفتن پایتخت و بسیاری از دیگر استان‌های کشور ذیلِ چترِ موجِ ششم ویروس کرونا و شیوع سویه جدید این ویروس موسوم به اُمیکرون اعلام شد که سالن‌ها و تماشاخانه‌های کشور با ظرفیت ۵۰ درصدی در پذیرش مخاطبان می‌توانند میزبان اجراهای نمایشی باشند.

وقوع این اتفاق این شائبه را در ذهن ایجاد کرد که ممکن است با بازگشت محدودیت‌ها در پذیرش ظرفیت مخاطبان؛ حتی باوجود افزوده‌شدن سالن‌های درگیر این جشنواره به صف مجدد اجرای عمومی آثار نمایشی؛ با کاهش تولید آثار و ارائه آن به مخاطبان مواجه باشیم

اما درست در نقطه مقابل؛ حتی با وجود کاهش ظرفیت پذیرش مخاطبان به ۵۰ درصد، شاهد حضور فوج فوج چهره‌های سرشناس تئاتر و ستارگان سینما در صحنه‌های نمایشی پایتخت هستیم و این خود نشان دهنده گرما و استقبال ویژه‌ای از سوی هنرمندان تئاتر در ارائه‌ آثار نمایشی و اجرای عمومی آن آثار به مخاطبان است. به‌گونه‌ای که طی ایام پیش رو ۲۷ تماشاخانه دولتی و خصوصی در پایتخت از ۶۸ نمایش میزبانی می‌کنند.

آنچنانکه که گفته شد در فصل گرم اجراهای تئاتری نیمه اسفند ماه ۱۴۰۰  شاهد حضور و بازگشت ستارگان شناخته‌شده عرصه تئاتر چون فاطمه معتمدآریا ، افسانه ماهیان ، اشکان خطیبی ، نغمه ثمینی ، رامبد جوان ، پرویز پرستویی ، رحیم ‌نوروزی ، مسعود ‌کرامتی ، شبنم ‌قلی ‌خانی ، امیرعلی ‌دانایی ، مرتضی عقیلی ، صدرالدین زاهد ، سعید ‌داخ… و اجرای متون نویسندگان بزرگی چون بهرام بیضایی، زنده‌نام حسین پناهی، زنده‌نام فروغ فرخزاد، زنده‌نام محمود استاد محمد، ویلیام شکسپیر، آرتور میلر، آگوست استرینبرگ، فدریکو گارسا لورکا، ماتئی ویسنی‌یک، مارگریت دوراس، آنتوان چخوف، شون اوکیسی، کوبو آبه… هستیم.

البته حضور حجت اشرف‌زاده خواننده سرشناس موسیقی پاپ کشور در همراهی با یکی از آثار نمایشی نیز به نوبه خود جذابیت‌های فصل اجراهای تئاتری اسفند ماه ۱۴۰۰ را بیش از پیش افزایش داده است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

میزبانی تئاترشهر از تَرَقُب، خانه سیاه است، احتمالات و بی‌خوابی

نمایش تَرَقُب به نویسندگی مسعود ‌شامی با طراحی و کارگردانی مشترک مسعود ‌شامی، میلاد خرم در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش احتمالات به نویسندگی و کارگردانی علی ‌شمس در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش احتمالات در چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر توانست جوایز بخش گریم، طراحی صحنه، بازیگری زن و کارگردانی این رویداد را به خود اختصاص دهد.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش خانه سیاه است اثری در باب اشعار، آثار و زندگی زنده‌نام فروغ فرخزاد شاعر نامدار معاصر کشورمان به نویسندگی و کارگردانی محسن اردشیر با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن اصلی مجموعه ‌تئاترشهر ‌به صحنه می‌رود.

نمایش بی خوابی به نویسندگی و کارگردانی سعید هاشمی‌پور در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹:۱۵ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

ایرانشهر با چهار نمایش ژپتو، توفان، بچه و ارور ۴۰۴

نمایش ژپتو به نویسندگی و کارگردانی اوشان ‌محمودی در ‌سالن ‌استاد ‌ناظرزاده ‌کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۸:۱۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

در خلاصه این اثر نمایشی که روایتی متفاوت از داستان آشنای پینوکیو به مخاطب ارائه می‌دهد آمده: پینوکیو هیچ‌وقت یک عروسک نبود و حتی ژپتو نه نجار بود نه عروسک‌ساز. اون فقط یه پدر… نه، نه! یه بابا…؛ اونم نه، اون یه انسان معمولی با عادتی خاص بود که…

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش بچه به نویسندگی نغمه ‌ثمینی و کارگردانی افسانه ‌ماهیان در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۲۰:۴۵ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش بچه از جمله آثاری است که زمستان ۹۸ به صحنه رفت و هنوز یک هفته از اجرایش نگذشته بود که سالن‌های تئاتر به دلیل همه‌گیری کرونا تعطیل شدند و اجرای آن در تالار چهارسوی مجموعه تئاترشهر ناتمام ماند.

نمایش بچه پنجمین همکاری نغمه ثمینی و افسانه ماهیان است که با بازی مهران نائل، شیوا فلاحی و فاطمه معتمدآریا به صحنه خواهد رفت.

نمایش توفان به نویسندگی ویلیام شکسپیر با بازنویسی باقر ‌سروش، طراحی و کارگردانی مصطفی ‌کوشکی با مدت زمان ۱۰۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۱۵ در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر ‌به صحنه می‌رود.

نمایش ارور ۴۰۴ به نویسندگی، طراحی و کارگردانی عباس ‌جمالی در سالن ‌استاد ‌سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به مدت زمان ۱۲۰ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

استقبال خانه هنرمندان از دراماتورژ و با ریتم برف پاک کن

نمایش دراماتورژ به نویسندگی سهند خیرآبادی با طراحی و کارگردانی محمد ‌نژاد در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش با ریتم برف پاک کن به نویسندگی میلاد ‌اخگر با طراحی و کارگردانی محمدحسین ‌زیکساری در سالن استاد انتظامی خانه ‌هنرمندان به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

میزبانی مهرگان از انسان نیک ، قهرمان‌های پوشالی ، ، سقوط در گذشته ، چه خواهد بودن و پارازیت

نمایش انسان نیک به نویسندگی برتولت ‌برشت، ترجمه مسعود ‌زارعی و کارگردانی مسعود ‌جهان‌دیده در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به مدت زمان ۸۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش قهرمان‌های پوشالی به نویسندگی شان ‌اوکیسی و کارگردانی علی سهیلی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان ‌به صحنه می‌رود.

نمایش سمفونی مرگ به طراحی و کارگردانی داریوش رضوانی در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان  به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش سقوط در گذشته به نویسندگی و کارگردانی شکیبا ‌علیزاده در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش چه خواهد بودن به نویسندگی و کارگردانی محمد ‌مقیمی به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در سالن شماره ۲ خانه ‌نمایش ‌مهرگان ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش پارازیت به نویسندگی نویسندگی حسن سالارمنش و کارگردانی مهدی هنرسازان در سالن شماره ۱ خانه ‌نمایش ‌مهرگان به مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایشنامه پارازیت در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر(۱۳۹۶)؛ منتخب حضور در بخش جایزه ادبیات نمایشی در بخش‌های تولیدی و حرفه‌ای بوده است.

همچنین، این نمایشنامه اولین نمایشنامه کمدی در حوزه پزشکی و آناتومی بدن است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

مخدوش و چمدان در تماشاخانه اهورا

نمایش مخدوش به نویسندگی امیرحسین شیخی و کارگردانی ملیکا ‌کیارستمی با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت‌ ۱۹ در تماشاخانه ‌اهورا ‌به صحنه می‌رود.

نمایش چمدان به نویسندگی نویسندگی کوبو آبه، ترجمه مصطفی دهقان و کارگردانی آریو ‌راقب‌کیانی با مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۱ در تماشاخانه ‌اهورا به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

مرگ هیتلر به روایت تلفنچی! ، چخوف خوانی و پزشک نازنین در تماشاخانه سپند

نمایش مرگ هیتلر به روایت تلفنچی! به نویسندگی و کارگردانی متین ‌اوجانی در سالن شماره ۲ پردیس ‌سپند به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

روایات متفاوتی درباره مرگ آدولف هیتلر وجود دارد. اما تلفنچی مقر فرماندهی آلمان نازی، روایت دیگری از مرگ آدولف هیتلر دارد ولی کسی حرف‌های او را باور نمی‌کند…

نمایش چخوف خوانی زیر نظر نماینده فدراسیون روسیه با طراحی و کارگردانی اشکان ‌خطیبی در سالن شماره ۱ پردیس ‌سپند به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش پزشک نازنین به نویسندگی نیل سایمون با طراحی و کارگردانی اشکان ‌خطیبی با مدت زمان ۸۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰ در پردیس ‌سپند ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

چند تکه لغزان ، هملت و نادیا در تالار مولوی

نمایش چند تکه لغزان به نویسندگی علیرضا ‌اجلی و کارگردانی پژمان ‌دادخواه با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت‌ ۱۸:۳۰ در سالن کوچک تالار ‌مولوی ‌به صحنه می‌رود.

نمایش هملت با اقتباس از نمایشنامه‌های هملت اثر ویلیام شکسپیر، هملت ماشین اثر هاینر مولر و روز مرگ در داستان هملت اثر ماری کلتس به نویسندگی و کارگردانی شایان ‌افشردی با مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی تالار مولوی ‌به صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی برگزیده بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی است.

نمایش نادیا به نویسندگی و کارگردانی غزاله مهربان‌یکتا با اقتباسی از رمان نادیا اثر آندره برتون با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها در ساعت ۱۸:۳۰در سالن کوچک تالار ‌مولوی ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

دیوار چهارم با شش نمایش هنرمند بودن…، بوته آزمایش، سلطان مار، یرما، در انتظار الی و سقوط

نمایش هنرمند بودن یا نبودن؛ مساله این است بر اساس اقتباسی از نمایشنامه قسمتی از زندگی یک نویسنده نوشته ژان آنوی با ترجمه گلاره فرشچیان به نویسندگی و کارگردانی گلاره ‌فرشچیان در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۷ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش بوته آزمایش به نویسندگی آرتور ‌میلر، ترجمه علی‌اصغر پهلوانلو با طراحی و کارگردانی علی ‌مولایی در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

در یادداشت کارگردان نمایش بوته آزمایش ضمن ارائه این خلاصه نمایش که در سال ۱۶۹۲ در دهکده سیلم‌در ایالت ماساچوست آشوبی در ارتباط با محاکمه جادوگران بر پا می‌شود و… تاکید شده تماشای این نمایش برای بیماران قلبی مناسب نیست.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش سلطان مار به نویسندگی بهرام بیضایی با طراحی و کارگردانی حمیدرضا ‌رکنی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها در ساعت ۲۰:۳۰ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش یرما نمایشنامه درخشان و جاودان اثر فدریکو گارسیا لورکا با طراحی و کارگردانی حسین زینالی با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم ‌به صحنه می‌رود.

یرما زنی است که با وجود گذشت سال‌ها از ازدواجش در حسرت داشتن فرزند می‌سوزد. در جامعه‌ای بسته و سنتی برای نشان دادن ثمر بخش بودن، باروری و زنانگی هر چه بیشتر تلاش می‌کند، گرفتارتر و دربندتر می‌شود.

نمایش در انتظار الی به نویسندگی حمیدرضا ‌اسدزاده و کارگردانی نازنین ‌فراهانی با مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به صحنه می‌رود.

نمایش سقوط به نویسندگی و کارگردانی محمدپوریا عبدالعظیمی در مجموعه ‌تئاتر ‌دیوار ‌چهارم به مدت زمان ۵۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نوفل‌لوشاتو با آریتمی، صدای سکوت، چَفت، مضحکه سیاه و مارادونا

نمایش آریتمی به نویسندگی مشترک فردین ‌رحمانپور، محمد کرمی و کارگردانی فردین ‌رحمانپور با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

نمایش صدای سکوت به نویسندگی و کارگردانی آتنا اسدی در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۱۷ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش چَفت به نویسندگی امیر اربابی و کارگردانی محمد ‌خان‌حسینی در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به مدت زمان ۶۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش مضحکه سیاه به نویسندگی و کارگردانی مهدی ‌ملکی به مدت زمان ۵۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

در خلاصه این نمایش کمدی متکی بر تکنیک‌های نمایش ایرانی آمده: غول چراغ جادو برای تنوع دادن به زندگی‌اش از چراغ خارج شده و درون آفتابه می‌رود؛ اما در آن گیر کرده و می‌میرد. با مرگ غول دردسرهای خانه ارباب آغاز می‌شود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش مارادونا به نویسندگی، طراحی و کارگردانی مهران ‌رنجبر، با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸:۳۰ در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

میهمانی یک ماه و هزار آسمان در تماشاخانه ماه حوزه هنری

نمایش یک ماه، هزار آسمان به نویسندگی و کارگردانی حمید ‌ابراهیمی با مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت‌ ۱۸ در تماشاخانه مهر حوزه ‌هنری ‌به صحنه می‌رود.

این نمایش درباره یکی از شهدای مدافع حرم است که توسط نامه‌ای عاشقانه محل شهادتش را با زبان ستاره‌ها برای همسرش بازگو می‌کند و همسرش که ستاره‌شناس است متوجه زبان اشاره در نامه شده، در این میان پدرش که مردی ست متنفذ و قدرتمند، او را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

ترانه‌های شرقی، افلیا، مستخدم، او و دوستانش (۱۹۸۹)، آدیداس، خونین‌زار، بک تو بلک و آدم‌ها گوشت گرگ… در شهرزاد

کنسرت-نمایش ترانه‌های شرقی به نویسندگی و کارگردانی  سیدجلال‌الدین دری در سالن شماره ۲ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر است.

رحیم ‌نوروزی، شبنم ‌قلی ‌خانی، امیرعلی ‌دانایی از جمله بازیگران این اثر نمایشی هستند. ضمن آنکه حجت ‌اشرف‌زاده خواننده شناخته شده کشورمان در مقام خواننده این کنسرت-نمایش با این ترانه‌های شرقی همراهی می‌کند.

نمایش اُفلیا به نویسندگی و کارگردانی مسعود ‌طیبی با مدت زمان ۴۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۸ در سالن صنوبر پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش مستخدم به نویسندگی و کارگردانی سهند ‌خیرآبادی با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

مسعود ‌کرامتی، نادر ‌فلاح، شبنم ‌گودرزی، محمدرضا ‌آبانگاه بازیگران شناخته شده این اثر نمایشی هسنند.

نمایش او و دوستانش (۱۹۸۹) با نویسندگی و کارگردانی کار گروهی در مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها در سانس‌های ۱۸:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن ارکیده پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد ‌به صحنه می‌رود.

در این نمایش اجراگران، ۱۳ داستان کوتاه را (بیگانه، اقای ماروین، گرگ و …) همراه با موسیقی (گیتار و پیانو) و نقاشی روایت می‌ کنند.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش آدیداس به نویسندگی مهدی ‌ضیاءچمنی و کارگردانی پویا ‌غازی در سالن شماره ۳ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۵۵ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش خونین‌زار به نویسندگی و کارگردانی سهراب ‌حسینی در سالن شماره ۱ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۰ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش بک تو بلک به نویسندگی، طراحی و کارگردانی سجاد ‌افشاریان با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها  در دو سانس ۱۸ و ۲۰ در سالن گلایل پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش آدم‌ها گوشت گرگ نمی‌خورند به نویسندگی کرامت یزدانی و کارگردانی فربد ‌همدانی در سالن شماره ۱ پردیس ‌تئاتر ‌شهرزاد به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۸ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

تماشاخانه ملک میزبان اِسکیزو

نمایش اِسکیزو برگرفته از آثار داریوفو نمایشنانه‌نویس شهیر ایتالیایی به نویسندگی و کارگردانی محمدرسول ‌حسین‌خانی با مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت‌ ۱۷ در تماشاخانه ‌ملک ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

تماشاخانه شانو با «ص.عه»، تردید و سنجاق قفلی

نمایش «ص.عه» به نویسندگی مشترک امیرعلی ‌ابراهیمی، هانیه ‌بهاری و کارگردانی امیرعلی ‌ابراهیمی در تماشاخانه شانو به مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش ص.عه به صورت بسیار موشکافانه و تخصصی توسط مشاور روان شناسی گروه تولید تئاتر مربع، معیار سنجی و اصلاح شده اما واقع‌گرایانه نیست. تجسمات یک ذهن روان پریش را می‌بینید اما اکسپرسیو نیست. بسیار کمیک, پر از شوخی (مشخصا دارای استندآپ کمدی و صحنه‌های کمدی اسلپ استیک است) اما کمدی نیست. در آن موضوع قتل با جزئیات بررسی شده و لحظات دلهره آور دارد اما ترسناک نیست. بسیار منسجم و نامنظم است. تعیین اینکه این اثر چیست با تو. ما، یعنی گروه تولید تئاتر مربع، در توضیح این اثر فقط می‌توانیم بگوییم (تا سقف توانایی ممکن ما) «ص.عه» تئاتری خوش کیفیت است

نمایش تردید به نویسندگی و کارگردانی حسین نورعلی در ‌تماشاخانه شانو به مدت زمان ۷۵ دقیقه از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر است.

نمایش سنجاق قفلی به نویسندگی اصغر ‌گروسی و کارگردانی امیر ‌رمضانی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۲۲ در تماشاخانه ‌شانو ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

فلزات چکش‌خوار و یقینِ تالار حافظ

نمایش فلزات چکش‌خوار به نویسندگی و کارگردانی آرش ‌سنجابی در تالار حافظ به مدت زمان ۱۳۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸ به استقبال مخاطبان می‌رود.

پرویز پرستویی تهیه‌کنندگی نمایش فلزات چکش‌خوار را بر عهده دارد و مرتضی عقیلی، صدرالدین زاهد، صبا ‌ایزدپناه، شقایق شوریان، غزال نظر از جمله بازیگران این اثر نمایشی هستند.

نمایش یقین به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین ‌بختیاری در تالار حافظ به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۱ به استقبال مخاطبان می‌رود.

لباس جدید پادشاه در تماشاخانه سنگلج

نمایش لباس جدید پادشاه به نویسندگی فرزاد فخری‌زاده با طراحی و کارگردانی لادن ‌نازی با مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در سالن تماشاخانه ‌سنگلج ‌به صحنه می‌رود.

این نمایش پنجشنبه و جمعه های هر هفته نیز در دو سانس ۱۷ و ۱۹ اجرا خواهد داشت.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

آغوش باز مرکز تئاتر کانون پرورش فکری با دو نمایش برای کودکان

نمایش زنده عروسکی گروفالو نوشته جولیا دونالدسون با بازنویسی بهرام جلالی‌پور و کارگردانی آرش شریف‌زاده همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی صحنه می‌رود.

این نمایش درباره بچه موشی است که پدر و مادرش از تنبلی و تخیل‌پردازی او خسته شدند و به بهانه پیدا کردن گردو او را به جنگل می‌فرستند. در راه، روح پدر بزرگ به کمک بچه موش می‌آید و موش کوچولو با کمک تخیل، مقابل حیوانات جنگل می‌ایستد اما در ادامه راه اتفاق بسیار عجیبی برایش رخ می‌دهد.

نمایش گروفالو تاکنون ۱۸ جایزه از جشنواره‌های داخلی و خارجی از آن خود کرده و همچنین نمایش منتخب جشنواره تئاتر کودک در کشور تونس در سال ۲۰۱۴ شده است

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

نمایش زنده و عروسکی سفر برفی به نویسندگی فرهاد اسماعیلی و کارگردانی مشترک کبری مالمیر و فرهاد اسماعیلی ویژه خردسالان هر روز به جز روزهای شنبه ساعت ۱۶:۳۰ در سالن گلستان مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

در خلاصه نمایش سفر برفی آمده است: نخستین برف زمستانی باریده و گلوله‌های برفی در محله‌ها و کوچه‌ها مشغول بازی و شادی با کودکانند. خانواده پاروها نیز تولد «پاروچه» را جشن گرفته‌اند و تمام محله را کوچه به کوچه پارو می‌کنند. ۲ گلوله برفی در سفر به این محله با گلوله زغال روبرو می‌شوند که آرزو دارد کرسی بی‌بی جان را روشن کند. آنها با کمک بچه‌ها گلوله زغال را به آرزوی خود می‌رسانند در حالی‌که خودشان آب می‌شوند.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

شب بیست‌ویکم خفتگان چشم باز در تالار محراب

نمایش شب بیست‌ویکم به نویسندگی زنده‌نام محمود ‌استادمحمد و کارگردانی علی ‌حیدری با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت‌های ۱۷ و ۱۹ در سالن استاد جمیله شیخی تالار ‌محراب ‌به صحنه می‌رود.

نمایش خفتگان چشم باز به نویسندگی و کارگردانی جواد ‌انصافی در ‌سالن ‌استاد ‌جعفر ‌والی تالار ‌محراب به مدت زمان ۷۰ دقیقه از ساعت ۱۹ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

اپلیکیشن بابا یابِ تالار هنر

نمایش اپلیکیشن بابا یاب به نویسندگی و کارگردانی محمد ‌عبدی در تالار هنر به مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۹ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

مُطرَد یا اعترافات ذهنی … و جُستار پلیکان به روایت تماشاخانه هیلاج

نمایش مُطرَد یا اعترافات ذهنی محبوس در فضایی دو در یک به نویسندگی و کارگردانی سجاد ‌حسین‌پور در تماشاخانه ‌هیلاج به مدت زمان ۵۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۱۸:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

محور نمایش مُطرَد یا اعترافات ذهنی محبوس در فضایی دو در یک روایت های یک ذهن در روز سیزدهم قرنطینه است و رامبد ‌جوان، سارا ‌خویینی‌ها و سعید ‌داخ از جمله هنرمندانی هستند که با این اثر نمایشی همراهی می کنند.

نمایش جُستار پلیکان با اقتباس از نمایشنامه پلیکان اثر آگوست استرینبرگ با ترجمه پرویز تأییدی و طراحی و کارگردانی محمد ‌جعفری در تماشاخانه ‌هیلاج به مدت زمان ۶۰ دقیقه از ساعت ۲۱ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

بی‌حسی موضعی و صور اسرافیل در تماشاخانه آبان

نمایش بی حسی موضعی به نویسندگی و کارگردانی فرهنگ ‌روشنی در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان به مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش صور اسرافیل به نویسندگی سیاوش ‌پاکراه با طراحی و کارگردانی بهنام ‌زینعلی با مدت زمان ۷۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ در مجموعه ‌خانه ‌هنر ‌آبان ‌به صحنه می‌رود.

در توضیح کارگردان برای این اثر نمایشی آمده است: تماشایِ این تئاتر به‌خاطر استفاده از صِداهای اغلب مَهیب برای افرادی که با چنین اصواتی مشکل دارند توصیه نمی‌شود.

برپایی بیغوله در تماشاخانه بامداد

نمایش بیغوله به نویسندگی مبینا کریمی و کارگردانی کیمیا امینی با مدت زمان ۴۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه بامداد ‌به صحنه می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

میزبانی خاتون از کاسپار هاوزر

نمایش کاسپار هاوزر براساس نمایش کاسپار اثر پیتر هانتکه به طراحی و کارگردانی بابک ‌بیگ‌وند در تماشاخانه ‌خاتون به مدت زمان ۴۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

چیزی شبیه زندگی در تماشاخانه سیمرغ

نمایش چیزی شبیه زندگی به نویسندگی زنده‌نام حسین ‌پناهی و کارگردانی علیرضا ‌مهران به مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، در عمارت ‌سیمرغ ساعت ۱۹:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

مشایخی با هیس آن‌ها اینجا هستند و مهمانسرای دو دنیا

نمایش هیس آن‌ها اینجا هستند به نویسندگی مجید ‌بدیع‌زاده و کارگردانی محمد نادری در تماشاخانه ‌استاد ‌جمشید ‌مشایخی به مدت زمان ۷۵ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰:۳۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

نمایش مهمانسرای دو دنیا به نویسندگی اریک ‌امانوئل ‌اشمیت، ترجمه شهلا ‌حائری با کارگردانی آرش امیری در تماشاخانه ‌استاد ‌جمشید ‌مشایخی به مدت زمان ۸۰ دقیقه از ساعت ۱۸ پذیرای مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

تماشاخانه سیمرغ بنیاد بیدل با قیطریه

نمایش قیطریه به نویسندگی نازیار ‌عمرانی با طراحی، دراماتورژی و کارگردانی آرام ‌طالشی در تماشاخانه ‌سیمرغ ‌بنیاد ‌بیدل ‌دهلوی به مدت زمان ۸۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها، ساعت ۲۰ به استقبال مخاطبان می‌رود.

میزبانی خانه ‌موزه ‌استاد ‌عزت ‌الله ‌انتظامی از نگو نمی‌شه

نمایش نگو نمی‌شه به نویسندگی و کارگردانی پویا ‌شش‌پری در خانه ‌موزه ‌استاد ‌عزت ‌الله ‌انتظامی واقع در پارک قیطریه به مدت زمان ۴۵ دقیقه از ساعت ۱۶ میزبان مخاطبان تئاتر است.

اجرای ۶۸ نمایش در ۲۷ تماشاخانه/از پرویز پرستویی تا رامبد جوان و حجت اشراف‌زاده

جزیره لانگولیو در فرهنگسرای نیاوران

نمایش جزیره لانگولیو به نویسندگی کیومرث ‌قنبری‌آذر و کارگردانی امیررضا ‌توکلی با مدت زمان ۶۰ دقیقه همه روزه به جز شنبه‌ها ساعت ۱۷ در سالن گوشه فرهنگسرای ‌نیاوران ‌به صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند