تکرار شباهت اشتباهات آدم‌ها، در نمایش «تکرار»

به گزارش باکس افیس ایران: حامد شیخی ، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، در نمایش «تکرار»، آدم‌ها را متوجه اشتباه خود می‌کند.

حامد شیخی ، نویسنده و کارگردان نمایش «تکرار» درباره موضوع این نمایش گفت: این نمایش، به نوعی تکرار شخصیت آدم‌هاست. در این اثر، شخصیتی می‌خواهد آدم‌ها را متوجه اشتباه خود کند و از آن‌ها می‌خواهد که به اشتباهات خود اعتراف کنند. در واقع خود آن آدم هم اشتباهاتی حتی بیشتر از سایر افراد کرده است. در واقع می‌خواهیم نشان دهیم که آدم‌ها تکرار یکدیگر هستند.

وی درباره نحوه انتخاب بازیگران توضیح داد: با اعلام فراخوان برای بازیگری این نمایش، برای تئاتر «تکرار» هنرجو جذب کردیم. کاری که هر چند وقت یک بار در گروه بازیگری تندیس انجام دادیم. قبلا نیز برای نمایش «هم‌بازی» هنرجو جذب کردیم. نحوه کار به این صورت است که همه آموزش‌های لازم در خصوص بازیگری را به آن‌ها دادیم و با انجام تمرینات مخصوص بازیگری آن‌ها را به سمت نقش بردیم و در نهایت به تولید نمایش تکرار رسیدیم.

کارگردان تئاتر «هم بازی» درباره متن نمایش «تکرار» توضیح داد: مجموعه کوتاه نمایشنامه «سانگ شاپارت» به نام «دکه بین راه» را مطالعه کردم و یکی از اپیزود‌های این نمایشنامه‌ها به نام «تکرار کن» را قبلا روی صحنه اجرا بردم. حالا تصمیم گرفتم که تلفیق این نمایشنامه‌ها را روی صحنه ببرم، . یک سری چیز‌ها را نیز خودم به آن اضافه کردم و در نهایت به نمایش نامه «تکرار« رسیدم.

شیخی تاثیر کرونا روی تئاتر بیان کرد: در زمانی که کرونا برنامه‌های تئاتری را مختل کرد، طبق اعلام ایران تئاتر، من پرکارترین نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر شدم. دلیلش هم این است که نمی‌خواستم سالن‌های تئاتر خالی باشد. می‌دانسم اگر سالن‌های تئاتر خالی باشد پس از اتمام کرونا هم مخاطبان تئاتر را از دست داده ایم. نظیر این اتفاق برای سینما هم افتاد و هنر هفتم در ایران تماشاگرانش را از دست داد. حالا که سینما باز شده هیچ کس سینما نمی‌رود و همه فیلم‌ها را آنلاین می‌بینند. خدا را شکر می‌کنم که تا الان توانستیم حضور تماشاچی در سالن تئاتر را حفظ کنیم.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند