نمایش

«اولئانا» در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود

به گزارش باکس افیس ایران:  نمایش «اولئانا» به کارگردانی اکبر زارع از ۲۰ اردیبهشت در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه می‌رود.

اکبر زارع کارگردان این نمایش روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: «اولئانا» نوشته‌ی دیوید ممت با ترجمه‌ علی‌اکبر علیزاد، داستانی است دغدغه‌مند و دارای چند لایه‌ تماتیک که مثل دیگر آثار ممت ملاک‌های انسانی را نشانه گرفته است.
وی گفت: آن‌چه مرا مجذوب آثار ممت کرده و باعث شد «اولئانا» را به عنوان اولین تجربه‌ی اجرای عمومی انتخاب کنم این بود که در این نمایشنامه کاراکترها حرف همدیگر را نمی فهمند و عدم توجه به سخن طرف مقابل و پافشاری بر حرف‌های خود باعث ایجاد سوءتفاهم شده و منجر به کنش زبانی می شود.
این کارگردان جوان اظهار کرد: دیوید ممت در آثارش سعی در انعکاس جهان و زندگی ندارد بلکه سعی می‌کند جهانی به موازات آن خلق کند که دارای هستی‌شناسی و ویژگی‌های خاص خود است که با جهان واقعی وارد گفتگو می‌شود و همین امر می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.
زارع ادامه داد: «اولئانا» یک درام اجتماعی و تراژدی مدرن است که به رابطه دردسرساز یک استاد دانشگاه با دانشجوی دخترش می‌پردازد.
در اجرای نمایش «اولئانا» هدیه کاملی و مهریار سرخابی به عنوان دستیار کارگردان، فرشته کریمی به عنوان منشی صحنه، هادی خان‌محمدی به عنوان موشن‌گراف و مسئول امور تبلیغاتی، احمد نصیری به عنوان عکاس، شیدا خرمی آذر به عنوان طراح لباس، داریوش اللهیاری به عنوان طراح پوستر و بروشور، علی میرزایی به عنوان طراح صحنه، یونس فتحی به عنوان مجری صحنه، سیاوش کریم‌زاده به عنوان مجری دکور، کورش صفایی و علی منافی به عنوان طراح و مجری نور و همچنین علی پوریان و نازنین طلعتی به عنوان بازیگر، اکبر زارع را یاری می‌کنند.

نمایش «اولئانا»، از ۲۰ اردیبهشت تا ۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه در تئاتر شهر تبریز به روی صحنه خواهد رفت و روز اول این اجرا ویژه اصحاب رسانه خواهد بود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند