اکران

نمایش فیلم‌های جدید از چهارشنبه این هفته

به گزارش باکس افیس ایران: سینماهای کشور پس از حدود ۴ ماه، با بسته جدید اکران ، نونوار شده و به دوران پرفروغ خود بازمی‌گردند.

از چهارشنبه این هفته و درست فردای شهادت حضرت فاطمه (س)، سینماهای کشور پذیرای چند فیلم جدید هستند که اسامی این فیلم‌ها، احتمالا فردا اعلام می‌شود.

این اتفاق در شرایطی، بسیار مهم تلقی می‌شود که سینمای ایران پس از نیمه‌های شهریورماه، دیگر موفق نشده بود از بسته اکران جدیدی رونمایی کرده و تنها چند فیلم را به‌صورت جداگانه به روی پرده فرستاد.

طبیعی است در شرایطی که فیلم‌های قدیمی به روی پرده هستند، نمایش تک‌فیلم‌ها نمی‌تواند مخاطب چندانی را به سینماها بکشاند. به همین دلیل و طبق اذعان بسیاری از سینماگران، مهم‌ترین راهی که سینمای ایران را از رکود چندماه اخیر نجات می‌دهد، رونمایی از چند فیلم پرمخاطب است که این اتفاق از چهارشنبه این هفته رخ می‌دهد.

هم‌اکنون ۲ سرگروه مهم کورش و آزادی با فیلم‌های تورنادو ۲ و بخارست، مشغول هستند و باید دید آیا تعداد فیلم‌های بسته جدید اکران به اندازه ۶ سرگروه باقی‌مانده خواهد بود و یا کمتر از این میزان است.

طبق اطلاعات رسیده به ایرنا، حضور یک درام اجتماعی و یک کمدی پرمخاطب در این فهرست قطعی شده و مدیران سینمایی در تلاش هستند تا با نهایی کردن قراردادهای این ۲ فیلم و احیانا چند فیلم دیگر، از بسته قدرتمندی برای اکران چهارشنبه این هفته رونمایی کنند.

در آذرماه، حدود ۴۰ درصد به تعداد مخاطبان سینما افزوده شد و هم‌اکنون شرایط کاملا آماده است تا با نمایش چند فیلم پرمخاطب، سینمای ایران، خاطره تلخ ۳ ماه پائیزی را به فراموشی سپرده و یک زمستان پررونق را رقم بزند.

البته که این اکران جدید، چند مزیت دیگر نیز دارد. فیلم‌های جدید، این فرصت را خواهند داشت تا با تعداد سالن‌های بیشتری به‌نسبت شرایط نرمال، نمایش داده شوند چراکه با نمایش این آثار، فیلم‌هایی که یادگار فصل بهار و تابستان هستند، از پرده پائین کشیده شده و سالن‌های آنان به این فیلم‌ها تعلق می‌گیرد.

نکته مهم دیگر این است که ماه رمضان سال ۱۴۰۲، از نخستین روزهای فروردین‌ماه آغاز می‌شود و این یعنی آن‌که سینمای ایران برای نوروز ۱۴۰۲، احتمالا برنامه چندان مفصلی ندارد و بسته نوروزی خود را در عیدفطر رونمایی می‌کند بنابراین فیلم‌های بسته جدید از این شانس برخوردار خواهند بود که در صورت استقبال، تا اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده بر روی پرده مانده و از فرصت طلایی اکران نوروز نیز برخوردار شوند.

البته که برای بسته جدید اکران، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته که چه در صورت استقبال و چه در صورت عدم‌استقبال، حمایت‌هایی به صورت مالی و غیرمالی از آنها انجام شود تا صاحبان این آثار، با دغدغه کمتری، فیلم خود را به روی پرده بفرستند.

همچنین رونمایی از این بسته سبب می‌شود تا دفاتر پخش و تهیه‌کنندگان آثار دیگر، به نمایش فیلم خود ترغیب شده و به این ترتیب، چرخ‌های سینما با شتاب بیشتری در حوزه اکران به حرکت درآمده و مخاطبان، شاهد نمایش چندین فیلم جدید و پرمخاطب در فصل زمستان باشند.

بنابراین شرایط سینماها برای گذر از دوران رکود پائیزی و رسیدن به دوران پیش از کرونا، کاملا فراهم است. هم‌اکنون باید منتظر ماند تا طی ساعات آتی، از نام این فیلم‌ها رونمایی شود تا به شکل دقیق‌تری بتوان در مورد آینده اکران زمستانی سینماهای کشور سخن گفت.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند