«انتخاب اشتباه» چند دلال کُلیه

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان نمایش «انتخاب اشتباه» با اشاره به مضمون نمایش که در ارتباط با خرید و فروش کلیه است درباره دیگر ویژگی‌های نمایش توضیح داد.

محمد علیپور کارگردان نمایش «انتخاب اشتباه» که به تازگی اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است در این باره  گفت: این نمایش از ۲۵ شهریور اجرای عمومی خود را در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرده است. «انتخاب اشتباه» یک نمایش واقع گراست که ایده نگارش آن از اتفاقات زندگی پیرامون خودم گرفته شده است به این معنی که یا ارتباط مستقیم با وقایع مد نظر داشتم یا در جریانشان قرار گرفته ام. البته منظورم این نیست که کل داستان برپایه تجربیات شخصی ام بنا شده است اما شاکله اصلی قصه بر مبنای اتفاقات واقعی است.

وی درباره مضمون نمایش توضیح داد: «انتخاب اشتباه» سرنوشت چند آدم را که به یکدیگر گره خورده است به تصویر می کشد. این افراد در بزنگاه های زندگی باید تصمیماتی می گرفتند و انتخاب هایی انجام می دادند و حالا سرنوشت تلخشان به ما می گوید که این انتخابات اشتباه بوده یا نه. اتفاقات نمایش در یک کافه رخ می دهد که البته این مکان در ظاهر یک کافه است اما در حقیقت در آنجا بیزینس کلیه و کارهای مربوط به خرید و فروش و پیدا کردن مشتری انجام می گیرد.

این کارگردان درباره شکل گیری این نمایشنامه بیان کرد: حسام راد تهیه کننده نمایش از من خواست که متنی را بازنویسی کنم اما از آنجا که آن نمایشنامه در حد یک کار دانش آموزی بود و جای کار زیادی داشت من شروع کردم به نوشتن یک متن جدید که از متن قبلی فقط یک اسم و مکان وقوع داستان را که یک کافه بود در خود داشت. سه ماه پروسه نگارش نمایشنامه طول کشید و بعد از آن هم ۲ ماه تمرین داشتیم.

وی در پایان صحبت هایش درباره طراحی صحنه و فضاسازی نمایش عنوان کرد: در طراحی صحنه به شکل مینیمال عمل کردیم و طراحی نور و آکسسوار نیز فضای پیچیده ای را تداعی نمی کند بلکه قرار است در محیط ساده یک کافه بیشتر روی داستان و اتفاقاتی که در این مکان رخ می دهد و بازی بازیگران تمرکز داشته باشیم.

سید شهاب الدین هاشمی، روشنک خسروی، محمد علیپور، سحر اسدی، محمدرضا بهزادی راد، نرگس هاشمی و محمد عبداللهی بازیگران نمایش «انتخاب اشتباه» هستند که تا ۵ شهریور ماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه خواهد بود.

عوامل این نمایش عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمد علیپور، دراماتورژ: امیر نیکنام، تهیه کننده: حسام راد، مشاور کارگردان: یوسف لطفی زاده، مدیر صحنه: مهدیه ابراهیمی، منشی صحنه: زهرا پوررضا، طراح صحنه: سبا امیری، طراح لباس: ستاره فلاح فرد، طراح پوستر: اوریا ایوک، مشاور چهره پردازی: هیوا امین زاده، موسیقی: حسام راد، علیرضا آقا بیگی، مشاور تهیه کننده: سروش آذرنیا، مدیر تولید: محمد حسین ارجمند، عکاس: ابوالفضل زاهدی، مدیا دشوار پسند، سارا وطن خواه.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند