«افعال بی‌قاعده» با هنرجویان بازیگری صرف شد

به گزارش باکس افیس ایران: پویا سعیدی کارگردان نمایش «افعال بی‌قاعده» درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیح داد.

پویا سعیدی کارگردان نمایش «افعال بی قاعده» که در تماشاخانه ملک روی صحنه است گفت: این نمایش که تا امروز ۱۶ مرداد ماه در تماشاخانه ملک روی صحنه است به سفارش و همکاری موسسه این/جا میان شهر تولید شده است. «افعال بی‌قاعده» اثری فانتزی و اپیزودیک است و تفاوت فراوانی با نمایش «لانچر ۵» که این روزها در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به کارگردانی من و مسعود صرامی اجرا می‌شود، دارد.

وی ادامه داد: بازیگران این نمایش هنرجویان آموزشگاه این/جا میان شهر به مدیریت صابر ابر هستند که این امکان برای هنرجویان فراهم شده است که در یک نمایش حرفه‌ای به اجرای عموم بروند. البته آنها تحت آموزش من نبودند و من تنها به عنوان کارگردان تلاش کردم زبان مشترکی با این جوانان پیدا کنم.

سعیدی درباره مضمون نمایش توضیح داد: در نمایش نویسنده‌ای در حال نوشتن مطالبی است اما این مطالب از عهده خودش هم خارج می‌شود و در هر اپیزود موقعیتی دور از واقعیت و به شکلی فانتزی اتفاق می‌افتد. من این متن را از قبل نوشته بودم و زمانی که قرار شد آن را با این هنرجویان به صحنه ببرم، دوباره بازنویسی‌اش کردم.

وی درباره اجرای این اثر متذکر شد: کارگردانی این نمایش برای من تجربه زیادی به همراه داشت، چون برعکس کارهای دیگر که بعد از نگارش متن به دنبال بازیگران موردنظر برای اجرا می‌گردیم این بار این اتفاق رخ نداد و من با متنی آماده با بازیگرانی روبرو شدم که هیچ شناختی از آن‌ها نداشتم اما در نهایت با همراهی هم کار را آماده اجرا کردیم.

الهام میرشفیعی، طلیعه ایمانی، فروغ کوهی، نورآرش چارلی، عرفان داداشیان، پایار الله‌یاری، باران فرد، شهرزاد رحمانی، پریا حیدری، مهرداد بهاالدینی بازیگران این نمایش هستند و صابر ابر و پانته‌آ پناهی‌ها با صدای خود این نمایش را همراهی می‌کنند.

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مشاور پروژه: صابر ابر، مجری طرح: امیرسپهر تقی‌لو، مشاور کارگردان: صالح علوی‌زاده، نفیسه زارع، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مهدیه صمدی، طراح صحنه: پوریا اخوان، طراح نور: علیرضا میرانجم، طراح لباس: مهدیه صمدی، گرافیست: امیر صداقتی، تیزر و موشن: محمد نوحی اشاره کرد.

تماشاخانه ملک در خیابان شریعتی، خیابان ملک (نرسیده به بهار شیراز)، نبش خیابان وزوایی، پلاک ۱۳ واقع شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند