نمایشنامه

«ایسکمیا» به چه معنی است؟

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان نمایش «ایسکمیا» درباره انتخاب نام نمایشنامه و دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیحاتی ارائه داد.

آرین زرین‌پور نویسنده و کارگردان نمایش «ایسکمیا» که این روزها در تماشاخانه ملک روی صحنه است درباره انتخاب نام نمایشنامه گفت: ایسکمی به معنی سکته است. البته نگارش لاتین آن ischemia بوده ولی در داستان کوتاهی که پیش‌تر نوشتم «ایسکمیا» به معنی فردی است که با سکته رهایی یافته است. البته این معنی است که من به عنوان نویسنده برای این واژه قائل شدم.

وی درباره روند تولید نمایش عنوان کرد: پروسه پیش‌تولید ما یک‌سال و ۲ ماه طول کشید چون تنوع و تعدد صحنه‌ها زیاد است و هم برای بازیگران و هم عوامل پشت صحنه به غایت متن دشواری برای اجرا بود و بخش اعظم تمرین، صرف آموزش رشته‌های علمی، ورزشی و فنی بازیگری مثل یوگا، روانشناسی، آشنایی با ادبیات نمایشی و … شد. همچنین در روند آموزش، کتاب‌های کاربردی برای بازیگران به شکل جزوه تدریس می‌شد.

زرین‌پور ادامه داد: یکی از عواملی که شاید کار ما را سخت کرد تعویض بازیگرها بود. تعدادی از بازیگران، هم‌دوره‌ای‌های من در کارگاه بازیگری بودند. بخش دیگر را از دوره‌های بازیگری کاوه سجادی حسینی که من در آنجا به عنوان کمک مدرس بودم، انتخاب کردم و بعضی دیگر توسط خانم اقبال‌نژاد که در این پروژه خیلی لطف به ما داشتند، معرفی شدند.

زرین‌پور در پایان استقبال مخاطب را راضی‌کننده عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اجرای نمایش در ساعت ۱۷:۳۰ برای تئاتر خیلی زود است و همچنین موقعیت مکانی سالن، میزان فروش ما در سه شب اول از حد توقع و تصور من بسیار بیشتر بود و در روزهای بعد هم این استقبال ادامه پیدا کرد که جای خرسندی دارد.

محسن کریمی، رسول بابایی، ماریه قزل، مهسا شیرزاد، سعید محبی، صبا رنجبر، آنیتا عطایی، امین پورفرد، مهدی ترابی و آرین زرین‌پور در این نمایش بازی می‌کنند.

فاطمه محمدی طراح گریم، آرزو ناصریان طراح لباس، امیرعباس بادروج طراح صدا، آریا اربابی عکاس، کیارش شاهانی و علی بهادری گروه موسیقی، هانیه روحانی و فرانک مرادپور مجریان گریم، آوا فیاض مشاور رسانه و تبلیغات و عاطفه آقاسی تبلیغات مجازی، زرین‌پور را در این نمایش همراهی می‌کنند.

در خلاصه داستان نمایش آمده است: ایوان آلکسیف نویسنده‌ای که در زندگی حرفه‌ای و شخصی‌اش با شکست مواجه شده است، در آسایشگاه روانی بستری است که دختر ناخواسته‌اش به ملاقاتش می‌آید.

«ایسکمیا» هرشب در تماشاخانه ملک ساعت ۱۷:۳۰ اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند