آشنایی‌زدایی از خود در «تالار ۴۴۸»

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان نمایش «تالار ۴۴۸» عنوان کرد این اثر نمایشی درباره بیمار روانی است که به دلیل تنهایی و مشکلات عاطفی در ذهنش ۴۴۸ شخصیت ساخته است.

فاضل معصومی کارگردان نمایش «تالار ۴۴۸» که از ۲۸ شهریورماه اجرای خود را در تماشاخانه ملک آغاز کرده است  گفت: «تالار ۴۴۸» در واقع یک تالار ذهنی را روایت می‌کند که یک بیمار چند شخصیتی در فکر خود ساخته است. این بیمار برای فرار از تنهایی و جلب محبت و تایید دیگران در ذهنش به ۴۴۸ شخصیت رسیده است.

وی ادامه داد: البته از آنجا که این شخصیت‌ها حقیقی نیستند بعد از مدتی از بین می‌روند و این فرد مجبور می‌شود، شروع به ساختن شخصیت‌های تازه‌ای در ذهنش کند تا در نهایت به جنون می‌رسد و انتخاب آخرش نیز مرگ است اما همین شخصیت‌ها از ترس نابودی خودشان تلاش می‌کنند به این فرد امید بدهند تا از کارش منصرف شود.

معصومی درباره فضای نمایش توضیح داد: این نمایش فضایی انتزاعی، سوررئال و فرمالیستی دارد و بسیار نزدیک به زندگی واقعی خود ما در جامعه است. این بیماری می‌تواند به رفتار فردی شبیه باشد که حین انجام کارهای روزانه‌اش از خود اصلی‌اش دور می‌شود و در قالب فرد دیگری فرو می‌رود. این آشنایی‌زدایی از خود و بیان حقیقتی که درون خودمان نهفته است سرمنشا شکل‌گیری ایده این اثر نمایشی بوده است و در واقع من به‌عنوان کارگردان تلاش کردم این درون را بیرون بکشم.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: این نمایش ۵ بازیگر دارد که به غیر از خود من بقیه بازیگران خانم هستند و یکی از آنها تنها با صدایش در نمایش حضور دارد. در طراحی صحنه و لباس نمایش نیز فضای سوررئال و اکسپرسیونیستی متن حفظ شده است.

نمایش «تالار ۴۴٨» با طراحی و کارگردانی سید فاضل معصومی از ۲۸ شهریور هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تماشاخانه ملک میزبان مخاطبان است.

در این نمایش علاوه بر سیدفاضل معصومی به عنوان طراح، کارگردان و بازیگر، زهرا فضل‌اله، سمیرا حمورابی، طاهره جوربنیان، آتوسا جلیلی خامنه نیز به عنوان بازیگر حضور دارند.

عکس کنار خبر از رضا جاویدی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند