مجتبی جدی

ایرانشهر و حافظ گزینه «آتش سوزی‌ها»

به گزارش باکس افیس ایران: مجتبی جدی قصد دارد نمایش «آتش سوزی ها» اثر وجدی معود و ترجمه محمدرضا خاکی را زمستان سال جاری در تماشاخانه ایرانشهر یا تالار حافظ روی صحنه ببرد.

مجتبی جدی کارگردان جوان تئاتر که پیش از این دبیری بیست و سومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را بر عهده داشت و قصد دارد نمایش آتش سوزی ها، اثر وجدی معود با ترجمه محمدرضا خاکی را روی صحنه ببرد، درباره روند تولید این اثر نمایشی گفت: حدود ۱ ماه است که تمرین های نمایش «آتش سوزی ها» را شروع کرده ایم و قصد دارم سال جاری این نمایش را روی صحنه ببرم.

وی درباره گروه بازیگران نمایش آتش سوزی ها، افزود: نقش های اصلی این نمایش توسط فائزه یوسفی ، فاطمه بهارمست ، شهاب مهربان ، شاهو رستمی و حسین برفی نژاد ایفا می شوند و چند بازیگر هم برای نقش های دیگر حضور خواهند داشت.

جدی درباره اینکه قصد استفاده از بازیگران چهره برای حضور در نمایش «آتش سوزی ها» را ندشته است، یادآور شد: به دنبال بازیگران چهره نبودم و بازیگرانی را که برای این اجرا مناسب بودند، انتخاب کردم که معتقدم انتخاب ها بسیار درست هستند.

وی درباره زمان و مکان اجرای این نمایش، بیان کرد: زمان مورد نظرم برای اجرای «آتش سوزی ها» بهمن سال جاری است که این نمایش را یا در تماشاخانه ایرانشهر یا در تالار حافظ روی صحنه خواهم برد.

این کارگردان تئاتر درباره اینکه آیا در نمایشنامه آتش سوزی ها، تغییراتی ایجاد کرده یا خیر، توضیح داد: در متن تغییری ایجاد نکرده ام اما شیوه اجرایی مدنظر در خود متن نیست زیرا متن ایده ای را برای اجرا پیشنهاد نمی کند.

جدی در پایان سخنان خود گفت: با محمدرضا خاکی مترجم نمایشنامه نیز جلساتی را برگزار کردیم و درباره ایده اجرایی نمایش از وی مشورت گرفتم و همچنان در طول تمرین ها نیز با ایشان مشورت خواهم کرد.

«آتش سوزی ها» اثر وجدی معود از هنرمندان مطرح تئاتر اروپا اثری است که به موضوع هویت می پردازد و یکی از آثار شناخته شده این هنرمند لبنانی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند