«این یک اعتراف است» روایتی تک پرسوناژ از تولد تا مرگ

به گزارش باکس افیس ایران: نشست خبری نمایش «این یک اعتراف است» که قرار است از ۲۳ تیر ماه به صحنه برود، به کارگردانی و نویسندگی شادی اسدپور با حضور عوامل این نمایش از جمله کارگردان، فرزین محدث، بازیگر و آرش رزمجو، تهیه کننده در موسسه هنری آرتا برگزار شد.

فرزین محدث بازیگر تئاتر عنوان کرد:یک زمان هایی می توانستم در کارهایی ایفای نقش کنم که پول های خوب هم بگیرم اما پشت این کارها نمیتوانستم بایستم به همین دلیل کارهای زیادی را رد کردم.

رونمایی از پوستر نمایش با حضور رضا کیانیان

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم از پوستر نمایش با حضور رضا کیانیان رونمایی شد و در ادامه شادی اسدپور درباره طرح کلی و فضای نمایش گفت: همیشه دلم می خواست ایده ای درباره یک انسان تنها را اجرا کنم، تم اصلی این نمایش نیز تنهایی انسان در عصر مدرن و درگیر شدنش با جهان اطراف و عدم ارتباط با دنیای خارج است.

این کارگردان توضیح داد: اینکه شاید شاهد باشیم که اطرافمان همیشه پر از آدم و دوست و آشنا است اما باز احساس تنهایی می کنیم، بنابراین شاید تصور در رابطه بودن با دیگران را داریم ولی در واقع عدم ارتباط داریم و خیلی درگیر کلام و ایده ها نیستیم.

وی در ادامه افزود: پس از اینکه ایده به ذهنم رسید آن را با فرزین محدث در میان گذاشتم و درباره اش خیلی بحث کردیم. جلسات ما به سرعت شکل گرفت و در این مسیر با هم هم راستا شدیم و خوشبختانه مانعی سرراهمان نبود بنابراین توانستیم به راحتی هم مجوز بگیریم و بدون مییزی و اصلاح کار را به پیش ببریم.

اسدپور درباره شرایط تمرینات و انتخاب تک بازیگر نمایش نیز گفت: تمرین این نمایش برایم شرایط ویژه ای داشت، پس از عید تا همین الان مدام تمرین داشتیم. نکته دیگر اینکه بگویم هیچ بازیگری شاید نمیتوانست به خوبی فرزین محدث این نقش را بازی کند، چرا که او در مواجه ایده ای کارگردان و متن سد راه نیست و ایده های مرا پرورش می داد، بنابراین معتقدم هر کسی غیر از او نمی توانست این کار را به خوبی جلو ببرد.

وی یادآور شد: فرزین محدث شخصیتی را بازی می کند که در فضای تنهایی خود زندگی را از بدنیا آمدن تا لحظه مرگ روایت میکند. او البته در یک نقش بازی نمی کند چندین نقش را بازی میکند.

محدث: این نمایش برایم یک آزمون و خطاست

در ادامه نیز فرزین محدث بازیگر این نمایش گفت: اصولا بازیگری برای من خیلی مهم است، آن هم بازیگری تئاتر که مهمترین اتفاق زندگی من است. بنا بر این تا این لحظه هیچگاه به بازیگری به عنوان محمل درآمدزایی نگاه نکردم. شاید یک زمان هایی می توانستم کارهایی ایفای نقش کنم که پول های خوب هم بگیرم اما پشت این کارها نمی توانستم بایستم به همین دلیل هم کارهای زیادی را رد کردم بنا بر این کاری را همیشه قبول میکنم که بتوانم تمام قد از آن دفاع کنم و فکر، روح و اندیشه ام را درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه به واسطه یک نمایش دیگر با شادی اسدپور آشنا شده و متن کار را دوست دارد، گفت: وقتی متن را خواندم برایم قدری ترسناک بود از این جهت که به عنوان بازیگر می بایست شصت دقیقه روی صحنه باشم اما اگر این قدم را بر نمی داشتم بعدها شاید با دیدن این نقش حسرت میخوردم.

محدث با بیان اینکه تک پرسوناژ بودن کار را دوست دارد، گفت: امروز در چهل سالگی نقشی تک پرسوناژ را پذیرفتم که فقط خودم روی صحنه هستم و با میزانسن های عجیب و لحظات دراماتیک عجیب در هر لحظه کار کنم. این کار خود نوعی آزمون و خطا برای من است که آیا میتوانم شصت دقیقه روی صحنه باشم و همه کارها را با تمام حس روی صحنه انجام بدهم؟

وی در ادامه افزود: شاید الان خیلی ها برای نپذیرفتن کارهایشان از من ناراحت باشند ولی من قبل و بعد از این کار نمی توانستم کاری قبول کنم و این روحیه من است.

رزمجو: تئاتر ما نیاز به تماشاگر دارد

در ادامه نیز آرش رزمجو تهیه کننده کار درباره تهیه کنندگی در تئاتر گفت: تهیه کنندگی در تئاتر حسابگرانه نیست چون عموما کار تئاتر دلی است و بازگشت سرمایه ندارد با این وضعیت سالن های خالی که اکثر گروه ها با آن مواجه هستند اصل سرمایه هم اگر دربیاید، راضی کننده است.

وی با اشاره به شرایط جامعه و وضعیت اقتصادی مردم که ممکن است نتوانند برای تئاتر هزینه کنند، گفت: تئاتر از ابتدا هنر مظلومی بود و در سبد فرهنگی خیلی از خانواده ها وجود نداشت. ما سعی کردیم با تخفیفاتی که برای شروع کار در نظر گرفتیم اقشار مردم را از جمله معلمان، فرهنگیان و اساتید تشویق به دیدن تئاتر کنیم.

رزمجو اظهار داشت: تئاتر ما نیاز به تماشاگر دارد و چه بهتر که این تماشاگر قشر فرهنگی جامعه باشند چرا که همه ما به نوعی مدیون فرهنگیان و معلمان هستیم، امیدواریم با این حرکت ها دین خود را به تئاتر ادا کنیم وگرنه اینها بازگشت سرمایه ای برای ما محسوب نمیشود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند