آلبوم

«گل یاس»؛ سیری در موسیقی اصیل ایرانی

به گزارش باکس افیس ایران: «گل یاس» عنوان یکی از تازه‌ترین آلبوم‌های منتشرشده در حوزه موسیقی ایرانی است که به تازگی با آهنگسازی حسین پرنیا و صدای فرهاد حیدری پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

آلبوم «گل یاس» به آهنگسازی حسین پرنیا و خوانندگی فرهاد حیدری در ژانر موسیقی اصیل ایرانی در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

«گل یاس»، «موی رهایت»، «اشارت»، «خون سیاوش»، «می عشق»، «رنگ سه گاه»، «ساز و آواز سه گاه» با استفاده از اشعار عطار نیشابوری، رهی معیری، نصرالله عسگری عنوان قطعاتی هستند که در این آلبوم گنجانده شده‌اند.

حسین پرنیا از جمله هنرمندان باسابقه موسیقی ایرانی است که طی سال‌های گذشته در حوزه‌های نوازندگی سنتور و آهنگسازی فعالیت‌های زیادی را انجام داده است. وی پس از طی دوره‌های آموزشی مختلف در سال ۱۳۷۳ گروه «همایون» را تشکیل داد و در همین ایام بود که غیر از حوزه نوازندگی در حوزه‌های آهنگسازی نیز به فعالیت مشغول شد.

«تجربه در خیال به خوانندگی ایرج بسطامی، «رقص آشفته» با صدای ایرج بسطامی، «حال آشفته» با صدای ایرج بسطامی و رضا رضایی پایور، «خاطره ها» به خوانندگی فرزاد امیریوسفی، «وصف عشق»» به خوانندگی رضا رضایی پایور، «بی نشان» با هنرمندی بهزاد مردانی، «یاد» با حضور گروه همایون، «ساکن جان» به خوانندگی علی جهاندار، «صبح سپید» به خوانندگی امیر اشکبوس، «سایه وار» به خوانندگی داود پایروند، «اهورایی» به خوانندگی حسن حسنی، «نگار مهر» به خوانندگی لطیف کاظمی، «آوای دوست» به خوانندگی علی رستمیان، «به تماشای آنچه نیست» به خوانندگی سام سیاوش، «سوگ سپید» با همراهی پژمان پرنیا، «سرمه سا» به خوانندگی محمدعلی ناجی، «دا» به خوانندگی رحیم عدنانی، «پاپریک» به خوانندگی فرهاد لطفی، «اشک‌های لطیف» به خوانندگی رضا رضایی پایور، «خالی از شب خالی از تو»، «فانوس شب آغوش» با خوانندگی حسین رضا اسدی، «پادشاه فصل‌ها» به خوانندگی علیرضا افتخاری، «رقصانه» با خوانندگی شهرام ناظری، «سپید و سیاه» به خوانندگی محمد شریف توکلی، «پرواز و پرنیا» با خوانندگی پرواز همای از جمله آثاری است که از حسین پرنیا در مقام آهنگساز پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

 

فرهاد حیدری خواننده موسیقی ایرانی است که سال ۱۳۵۹ در شهرستان میانه متولد شد، او از همان کودکی مقدمات آواز خواندن را از پدر و مادر خود آموخت و به طور غیر رسمی فعالیت خود را با استفاده از آثار خوانندگانی چون علی اکبر گلپایگانی، ایرج خواجه امیری و محمدرضا شجریان آغاز کرد.

وی از سال ۱۳۹۰ به طور رسمی فعالیت خود را شروع و دوره‌های صداسازی و ردیف‌های آوازی طاهرزاده به روایت محمدرضا شجریان را به پایان رسانید. این هنرمند همچنین دوره‌های زیباشناسی، لحن و بیان را به مدت سه سال نزد شهرام آبرومند آذر سپری کرد و سپس برای دوره عالی و تلفیق شعر و موسیقی روانه تهران شده و به مدت دو سال از محضر استادانی چون علی اصغر شاه زیدی بهره‌مند شد.

این هنرمند هم اکنون نیز از شیوه هنرمندانی چون سیدرضا طباطبایی و ایرج خواجه امیری بهره می‌برد و طی روزهای اخیر هم اولین آلبوم خود با نام «گل یاس» به آهنگسازی حسین پرنیا را با همراهی گروه «همایون» در دسترس عموم قرار می‌دهد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند