مازندران

مخالفتی با برگزاری کنسرت موسیقی در مازندران نداریم

به گزارش باکس افیس ایران: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: مخالفتی با برگزاری کنسرت موسیقی در استان نداریم اما تقویت موسیقی اصیل و سنتی را وظیفه خود می دانیم.

روح الله سلگی روز سه شنبه در آیین معارفه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از این استان به عنوان کانون و پایگاه جریان علویان نام برد و افزود: مازندران همواره با عنوان طلایه دار فرهنگ و هنر علوی شناخته شده است و باقی خواهد ماند و مازندران، استان فرهنگ، ادب و هنر است که در آن هنرمندان پرشماری حضور دارند.

وی ادامه داد : طی چند ماه اخیر اقداماتی برای بازگشت به هویت اصلی مازندران در استان انجام شده و شکوفایی این بخش از فرهنگ مازندران را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اظهار داشت : جریان علوی که در استان شکل می گیرد یک جریان فرهنگی به شمار می رود که باید حفظ شود.

وی گفت : مازندران، استان رسانه ها است چرا که عرضه و تقاضای رسانه در آن زیاد است که فعالیت پرشمار روزنامه ها، هفته نامه ها و وبلاگ ها، مبیّن این مساله است.

سلگی افزود : با توجه به مخاطبان رسانه ای زیاد، اهالی رسانه ها برای برآوردن نیاز آنها را فراهم کنند و مبادا رسانه به ابزار دست برای جنگ نیابتی برای تخریب افرادی مبدل شوند.

 

وی با تاکید بر نقد منصفانه از سوی رسانه های مازندران اظهارداشت : مسوولان استان از این ظرفیت و انتقاد سازنده رسانه ها استفاده خواهند کرد.

سلگی گفت : اهالی هنر مازندران می دانند که فرهنگ هنر استان علوی است و مسیر ترقی باید بر مسیر این فرهنگ دینی باشد و خروج از این مسیر می تواند منجر به انحطاط شود.

وی با تاکید بر تقویت ریشه های قدیمی و سنتی هنری مازندران افزود : عده ای آن طرف مرز برای انقطاع نسل جدید از ریشه های قدیمی فعال هستند و ردپا این جریانات انحرافی در استان دیده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران ادامه داد : مخالفتی با برگزاری کنسرت ها در استان نداریم ولی تقویت کنسرت های سنتی را وظیفه خود می دانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پذیرش استعفای حسین جوادی، مدیر کل قبلی فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی مازندران در حکمی”احسان آهنگر” را به عنوان سرپرست این اداره کل منصوب کرد.

آهنگر متولد سال ۱۳۵۸ و دانش آموخته در رشته ادبیات فارسی و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت راهبردی فرهنگ است.

از جمله سوابق مدیریتی، علمی و فرهنگی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، معاون فرهنگی سپاه کربلا مازندران، دبیر کمیته فرهنگی ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان مازندران، مدیر تبلیغات و فضاسازی معاونت فرهنگی هنری سپاه کربلا مازندران و مدیرفرهنگی اجتماعی سپاه شهرستان بهشهر اشاره کرد.

حسین جوادی ۱۳ ماه به عنوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فعالیت داشت و هفته های اخیر استعفا داد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند