حسین طاهری

«سلمان فارسی» به قشم بازگشت

به گزارش باکس افیس ایران: فیلمبرداری بخش‌های جدید سریال «سلمان فارسی» محصول مرکز سیمافیلم به کارگردانی داوود میرباقری و تهیه‌کنندگی حسین طاهری در جزیره قشم آغاز خواهد شد.

با پایان فیلمبرداری بخش دیرهای فصل بیزانس در جلفا و شاهرود، فیلمبرداری بخش‌های دیگری از این فصل در جزیره قشم آغاز خواهد شد.

در زمان فیلم‌برداری سریال در جلفا و شاهرود، دکورهای مربوط به جزیره قشم آماده شده بود و کاروان سریال «سلمان فارسی» که آذر ۱۳۹۸ آغاز شده بود، با عبور از کویر شهداد کرمان، جزیره قشم، سواحل مازندران، شهرک سینمایی نور، منطقه شاهرود و جلفا مجدداً به قشم بازگشت.

هم‌زمان، به‌موازات فیلم‌برداری در جلفا و ساخت تجهیزات در شهرک سینمایی غزالی، ساخت برخی دکورها در منطقه آبسرد دماوند و شهرک‌های سینمایی دفاع مقدس، غزالی و نور نیز آغاز شده است.

تمامی مراحل کار با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تحت نظارت مرکز بهداشت و درمان صداوسیما انجام می‌گیرد.

سریال «سلمان فارسی» که به زندگی و زمانه یار ایرانی پیامبر اسلام می‌پردازد، سه فصل دوران ایران ساسانی، امپراتوری بیزانس و حجاز صدر اسلام را روایت می‌کند.

این سریال به سفارش مرکز سیما فیلم و توسط موسسه زلال فیلم ساخته می‌شود و تاکنون حدود ۸۰ درصد از فصل بیزانس که ۱۰ قسمت از کل سریال را شامل می‌شود، فیلمبرداری شده است.

تاکنون بازیگرانی همچون فرهاد اصلانی ، داریوش فرهنگ ، محمدرضا هدایتی ، احترام برومند ، رامونا شاه ، علی دهکردی ، مرحوم چنگیز جلیلوند ، مهدی فقیه و چند بازیگر خارجی و حدود ۱۵۰۰ بازیگر تئاتری و بومی جلوی دوربین این سریال رفته‌اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند