جواد اسماعیلی

یک اکران ویژه برای «چند قطره آبان»

به گزارش باکس افیس ایران: جواد اسماعیلی کارگردان فیلم سینمایی «چند قطره آبان»، با بیان توضیحاتی دربارۀ روند تولید این فیلم، از اکران ویژۀ آن در سینما فلسطین اصفهان خبر داد.

جواد اسماعیلی گفت: ابتدا به من پیشنهاد شد که مستندی با موضوع حماسۀ ۲۵ آبان بسازم و پس از تحقیقاتی که انجام شد به این نتیجه رسیدم که تولید یک مستند کوتاه از حماسه ۲۵ آبان ظلم به این روز و این حماسه خواهد بود کما اینکه تابه‌حال چندین مستند در این حوزه ساخته‌شده ولی آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

او ادامه داد: از سوی دیگر، حجم اتفاقات و وقایع دراماتیک و ابعاد داستانی این اتفاق آن‌قدر زیاد بود که ناخواسته ما را به سمت ساخت کار داستانی برد و پس از انجام کار تحقیقاتی شش‌ماهه، ابتدای سال گذشته پیش‌تولید قسمت اول را شروع کردیم.

کارگردان این فیلم، با بیان اینکه مرحلۀ تولید «چند قطره آبان» شهریور ماه سال گذشته کلید خورد، تصریح کرد: در اپیزود اول فیلم مخاطب با تعدادی از شهدای عملیات محرم که در روز ۲۵ آبان توسط مردم تشییع می‌شوند، آشنا می‌شود و اپیزود دوم که بعد از پنج ماه تولید آن را شروع کردیم، داستان حضور شهدا در شهر و مسائل و مشکلاتی که برای تشییع و تدفین ایجاد شد را روایت می‌کند.

اسماعیلی افزود: برای اپیزود سوم تصمیم گرفتیم که پس از دو اپیزود تاریخی، روایتی از مواجهه امروز جوانان با شهدا داشته باشیم تا مخاطب جوان با کار احساس همراهی بیشتری داشته باشد و بنابراین، روایت سوم، داستان تعدادی از جوانان است که قصد برگزاری یادواره شهدای عملیات محرم را دارند.

او با اشاره به اینکه «چند قطره آبان»، تولید خانه تولیدات جوان سازمان صداوسیما است، گفت: مجتمع فولاد مبارکه، بنیاد حفظ آثار و شهرداری منطقه ۸ اصفهان در ساخت این اثر با ما همکاری داشتند و در حال حاضر مقدمات پخش این فیلم سینمایی در شبکه‌های ملی فراهم‌ شده است.

این کارگردان خاطرنشان کرد: هدف ما از ساخت فیلم، ایجاد جریانی بود که با نگاه دقیق اتفاقات تاریخی و وقایع انقلاب و دفاع مقدس را بررسی و آن را روایت کند و این مسیر همچنان ادامه خواهد داشت.

اسماعیلی یادآور شد که در اصفهان، ظرفیت زیادی برای تولید آثار هنری وجود دارد و اگر حمایت و امکانات فراهم باشد، هنرمندان ما می‌توانند ثانیه به ثانیه جنگ تحمیلی را به بهترین نحو روایت کنند.

فیلم «چند قطره آبان» روز جمعه، ۲۸ مهرماه، ساعت ۱۰:۳۰ در سینما فلسطین اصفهان به‌صورت ویژه اکران می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند