استریمینگ

شرکت‌های آلمانی و نت‌فلیکس ابتکار فیلمبرداری سبز راه انداختند

به گزارش باکس افیس ایران: شبکه‌های تلویزیونی، تهیه‌کنندگان فیلم و شرکت‌های استریمینگ ارشد آلمان یک ابتکار محیط زیستی جدید راه‌اندازی کردند.

شبکه‌های تلویزیونی، تهیه‌کنندگان فیلم و شرکت‌های استریمینگ ارشد آلمان یک ابتکار محیط زیستی جدید راه‌اندازی کرده و توافق کرده‌اند که رویکرد دوام‌پذیرتری نسبت به تهیه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی داشته باشند.

ابتکار «فیلمبرداری سبز» آن‌ها شامل تعهدهایی برای رعایت حداقل استانداردهای اکولوژیکی می‌شود. به طور مثال، شرکت‌ها قبول می‌کنند سر صحنه از نورافکن‌های ال‌ای‌دی استفاده کنند، غذاهای گیاه‌خوارانه توزیع کنند، سوار پروازهای فاصله کوتاه نشوند یا از نوع حمل‌ونقل دیگری از جمله قطار برای دست‌اندرکاران خود استفاده کنند.

گروهی گسترده از شرکت‌های تهیه فیلم و سریال از جمله غول‌هایی مانند کنستانتین فیلم، باواریا فیلم، استودیو هامبورگ و یواف‌ای وارد این توافق شده‌اند. از دیگر نام‌های بزرگ حاضر هم می‌توان از شبکه‌های بازرگانی ارشدی مانند آرتی‌ال و اسکای و پخش‌کنندگان عمومی مانند زددی‌اف، بی‌آر، ان‌دی‌آر و آربی‌بی نام برد.

نت‌فلیکس هم با این برندها همکار شده و قبول کرده که تمام این تعهدها را سر صحنه‌های فیلمبرداری خود در آلمان اجرا کند.

علاوه بر این، بدنه‌های تامین مالی دولتی ایالت‌هایی مانند هسن، بادن-وورتمبرگ و هامبورگ هم قصد دارند اجرای این استانداردهای محیط زیستی را برای پروژه‌هایی که از آن‌ها سرمایه دریافت می‌کنند، اجباری کنند. بدنه‌های تامین مالی منطقه‌ای از جمله ام‌دی‌ام و نوردمیدیا هم برای اجرای استانداردها تعهد داده‌اند.

ابتکار فیلمبرداری سبز داوطلبانه است، اما نهادهایی که وارد آن می‌شوند مجبور هستند از آغاز سال ۲۰۲۲ مجموعه‌ای از حداقل استانداردهای اکولوژیکی را رعایت کنند.

آکادمی فیلم آلمان هم از اعضایش خواسته از این استانداردها پیروی کنند و انجمن‌های صنعتی اصلی برای بازیگران، تدوین‌گران و کارکنان پشتیبانی تکنیکی هم از این ابتکار حمایت می‌کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند