امیر سیدزاده

ادامه تحقیقات میدانی برای «فرزندکشی»

به گزارش باکس افیس ایران: امیر سیدزاده تهیه کننده «فرزندکشی» از ادامه تحقیقات میدانی برای ساخت این مستند خبر داد.

سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما درباره به وضعیت فیلم سینمایی «خانه شیشه ای» به کارگردانی امیر پورکیان گفت: مرحله پست پروداکشن فیلم به پایان رسیده است و قرار است برای دریافت پروانه نمایش اقدام کنیم. امیدوارم اولین نمایش «خانه شیشه ای» در جشنواره فیلم فجر باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که ساخت پروژه «فرزندکشی» به تهیه کنندگی وی در چه مرحله ای قرار دارد، بیان کرد: درحال حاضر در مرحله تحقیقات میدانی برای این مستند هستیم و همانطور که پیش از این اعلام شده بود، این اثر به پدیده فرزندکشی در جامعه و دلایل آن از ابتدای انقلاب اسلامی تا امروز می پردازد.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: قتل بابک خرمدین توسط والدینش در واقع بهانه ای برای ساخت این مستند شده و نمی توان مستند را درباره این قتل دانست. قتل بابک خرمدین در یک مقطع سنی غیرقابل باور برای جامعه صورت گرفت، وی با ۴۷ سال سن به قتل رسیده و پدر و مادرش به طرز فجیعی او سلاخی کرده و جسدش را در چند نقطه تهران قرار دادند. می توان گفت نوع اتفاقی که برای بابک خرمدین رخ داد، دلیل و انگیزه ای شد تا به این قضیه ورود پیدا کنم.

وی توضیح داد: بعد از دریافت پروانه ساخت به این نتیجه رسیدم که این مستند یک کار بسیار بزرگ است و با کارگردان پروژه به این تعامل رسیدیم که تحقیقات گسترده میدانی انجام دهیم تا یک مستند کامل در این رابطه ساخته شود و دلایل و عوامل متعددی از جمله مسائل اقتصادی، عاطفی، آموزشی، خانوادگی و روانشناسی را که در کشتن فرزند از یک تا ۴۷ سالگی دخیل هستند، بررسی کند.

همچنین سیامک میثاقی کارگردان این مستند بیان کرد: تحقیقات میدانی در حال انجام است و خانواده های درگیر این اتفاقات مورد بررسی قرار می گیرند اما این مساله به این معنا نیست که مستقیم با خانواده ها گفتگو می کنیم، روایت اصلی مستند درباره این است که چرا این اتفاق رخ می دهد به همین منظور چنین قتل هایی را از منظر روانشناسی، جنسیت والدهای قاتل و مسائل بومی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: آنچه که مشخص است این است که سالیانه به صورت میانگین بین ۲۰ تا ۳۰ مورد فرزندکشی با قصد قبلی در کشور رخ می دهد البته این مساله را باید مورد توجه قرار داد که برخی از قتل ها با زمینه چینی قبلی نبوده و به صورت تصادفی صورت گرفته است. نکته عجیب این است که از زمان قتل بابک خرمدین تا امروز نزدیک به ۱۶ فرزندکشی در کشور رخ داده است.

میثاقی در پایان گفت: مساله فرزندکشی در ایران ارتباط نزدیکی با جغرافیا و فرهنگ دارد. تاکید می کنم که با توجه به اینکه فرزندکشی در جامعه امروزی دارای ریشه خاصی است نیاز به ساخت چنین مستندی احساس می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند