زمانی برای مردن نیست

رامی مالک دوقطبی هالیوود شد

به گزارش باکس افیس ایران: رامی مالک به واسطه بازی در «زمانی برای مردن نیست» لقب دوقطبی‌ترین بازیگر هالیوود را به خود اختصاص داد.

رامی مالک بازیگر برنده اسکار در نقش‌های غیر طبیعی و خاص زیادی بازی کرده و این بار توانسته است، با نقش‌آفرینی در نقش منفی فیلم بیست و پنجم جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» از طرف منتقدان سینما لقب دوقطبی و فرازمینی هالیوود را به خود اختصاص دهد.

مالک در کارهای اخیر خود در فیلم «حماسه کولی» نقش فردی مرکوری را بازی کرد که منجر به دریافت جایزه اسکار وی شد. امسال هم در فیلم «چیزهای کوچک» در کنار دنزل واشنگتن درخشید که نقش پلیسی را بر عهده داشت تا یک قاتل سریالی را در چنگ قانون بگذارد و در جدیدترین فیلم خود، «زمانی برای مردن نیست» نقش منفی را بازی می‌کند که باعث تعجب همگان شده است.

مالک یک بازیگر قطبی است؛ بازیگری که میزان بسیار خاصی از حالت‌های دنیای دیگر را به شخصیت‌های خود تزریق می‌کند. تماشای او تقریباً مانند دیدن شخصی است که سعی می‌کند از کالبد خود بیرون بیاید، هر خط زمزمه‌ای عصبی است، زبان بدن او متشنج و مضطرب است. او مطمئناً جذاب و منحصر به فرد است، اما شاید بهتر باشد در دوزهای کوتاه و شدید مصرف شود.

مالک در جدیدترین فیلم جیمز باند، «زمانی برای مردن نیست» نقش منفی مقابل جیمز باند با بازی دنیل کریگ را ایفا می کند که قاتلی کینه‌توز است و به طرز شگفت‌انگیزی از لانه جزیره خود استفاده می‌کند.

این نقش یکی از کلیشه‌های همیشگی باند است؛ فردی که رویای تسلط بر جهان را در سر دارد، اما مالک با بازی قطبی خود در این نقش نتوانسته است آن را به گونه‌ای متفاوت جلوه دهد. ایندی وایر در نقد خود نوشته است که بازیگران معدودی هستند که می‌توانند یک نقش اساسی را بازی کنند و مالک یکی از آن‌ها نیست. مالک از لهجه اروپای شرقی نیز سوء استفاده کرده است که این مسئله هم یکی از نقاط ضعف بازی اوست.

با اینکه نقش‌های مالک در سال‌های اخیر توانسته است مخاطبان زیادی را راضی کند، اما به نظر می‌رسد که او راه و روش خلاقانه‌ای برای ایفای نقش‌های جدید ندارد و جای دادن او در نقش‌های مهمی از جمله نقش منفی مقابل جیمز باند چندان تأثیر خاصی برای کارنامه او ندارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند