شکست زمان

مخاطبان فیلم کوتاه حرفه‌ای هستند

به گزارش باکس افیس ایران: کارگردان فیلم کوتاه «خراش» با بیان اینکه مخاطبان فیلم کوتاه حرفه‌ای هستند، گفت: آغاز «شکست زمان» با فیلم او انتخاب درستی‌ست.

مجید امینی کارگردان فیلم کوتاه ۱۱ دقیقه‌ای خراش که این روزها در بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است درباره داستان این فیلم، اظهار داشت: لیلا کاراکتر فیلم به همراه دخترش درسا، می‌خواهند برای بدرقه همسرش به فرودگاه روند که اتفاقاتی باعث تغییر مسیر آن‌ها می‌شود.

وی درباره علت نامگذاری این اثر، گفت: دروغ‌هایی که به کودک فیلم داده می‌شود و آسیب‌هایی که به اینگونه کودکان در جامعه وارد می‌شود علت نامگذاری خراش است چراکه این صدمات باعث آسیب‌های جدی در آینده کودکان می‌شود.

امینی درباره علت ساخت خراش، افزود: طرح یک فیلمنامه بلند را در ذهن داشتم که در آن قرار بود کاراکتر مادر مهاجرت کند و مادربزرگ، بچه را که توانایی صحبت کردن نداشت، نگهداری می‌کرد چراکه پدر داستان ماموریت بود. پس از چندی متوجه می‌شویم که پدر داستان در زندان است و از آنجا به بعد قصه مادربزرگ شروع می‌شود. از این فیلمنامه من به ایده «خراش» رسیدم.

این کارگردان ادامه داد: علاقه من برای ساخت خراش به این علت بود که دوست داشتم فیلمی بسازم که اتفاقات آن در ماشین رخ می‌دهد و پروسه‌ای را طی کند که از لوکیشینی به لوکیشن دیگری رویم و همه اتفاقات در چند ساعت از یک روز اتفاق بیفتد.

صدابردار فیلم کوتاه ویرانگی درباره سختی‌های روند تولید اثر تصریح کرد: از نظر تولیدی در سخت‌ترین شرایط ممکن بودیم چراکه در دوران کرونا فیلمبرداری را آغاز کردیم و چند تن از عوامل‌مان نیز به این ویروس مبتلا شدند که باعث عقب‌افتادن به نتیجه رسیدن فیلم شد. عوامل درجه یک فیلم تنها دلیل ادامه تولید فیلم بودند.

وی درباره پیام خود و علت روایت آن در خراش تاکید کرد: ما همیشه حس می‌کنیم که مادران و خانواده‌های‌مان بسیار دلسوز هستند که بسیار هم نکته درستی‌ست اما حس خانواده‌ها به این مساله کاملا اشتباه است. آن‌ها حاضرند دروغی را به من بگویند که سرانجام آن به بدترین شکل اتفاق بیفتد. ترجیح من این بود که مسیر اشتباهی را برای بیان دلسوزی خانواده‌ها پیش گیرم که من، مخاطب و کاراکتر متوجه اشتباه او می‌شویم که تاثیر آن بر مخاطب بیشتر باشد.

امینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» تاکید کرد: فیلم‌های این بسته را بسیار دوست دارم و سازندگان آن نیز دوستان درجه یکی برای من هستند. پیش از قرارگیری فیلم‌های این بسته در کنار یکدیگر، دوست داشتم با فیلم‌هایی هم‌گروه شوم که حال و هوای متفاوتی داشته باشند. تم فیلم‌های بسته «شکست زمان» به یکدیگر نزدیک هستند اما از نظر ساختاری کاملا با فیلم‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. کاش می‌توانستیم در شرایط بهتری نسبت به اکران فیلم‌ها در سینماهای هنروتجربه اقدام کنیم.

این کارگردان درباره شروع فیلم‌های بسته «شکست زمان» با فیلم خراش، مطرح کرد: خراش فیلم سختی برای شروع نیست و به نظر من انتخاب مناسبی برای شروع بسته است. پلان‌های فیلم فضای کاملا مینیمالی دارد و مخاطب می‌تواند موقعیت‌های آن را درک کند. البته باید بگویم خراش کم و کاستی‌های دارد اما برای شروع مناسب است.

وی درباره اکران این بسته در سینماهای هنروتجربه خاطرنشان کرد: موقعیتی که هنروتجربه برای دیده شدن فیلم‌ها در اختیار ما قرار داده است، موقعیت بزرگ و مهمی‌ست و به همین دلیل از این موسسه ممنونم. مخاطبان فیلم کوتاه باهوش هستند و می‌توانند به صورت حرفه‌ای‌تر آن را دنبال کنند.

بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» شامل ۶ فیلم کوتاه خراش اثر مجید امینی، مرگ تدریجی اثر آمین صحرایی، آداپت اثر کمال کچوئیان، ورای سکوت اثر آذر تجلی، سنگبال اثر آمین صحرایی و فیلمرغ اثر امیرمسعود سهیلی است که از ۱۹ شهریورماه روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند